Διαθεματικές Προσεγγίσεις

Βιβλίο συνδεδεμένο με άλλα γνωστικά αντικείμενα.Στο πλαίσιο των διαθεματικών προσεγγίσεων παρουσιάζεται ένας θεωρητικός προβληματισμός για τη διαθεματικότητα και εξετάζονται: Λογοτεχνία και Γραπτή Γλώσσα, Λογοτεχνία και Μαθηματικά, Λογοτεχνία και Φυσικές Επιστήμες.

  

 

Εισαγωγή στον γραμματισμό (Παρουσιάσεις)

Σχεδιασμός Προγράμματος για τη Γραπτή Γλώσσα στο Νηπιαγωγείο (PDF)
Σχεδιασμός Προγράμματος για τη Γραπτή Γλώσσα στο Νηπιαγωγείο (PPT)
Αναγνωστικά Συμβάντα στην Καθημερινότητα του Νηπιαγωγείου (PPT)
Αναγνωστικά Συμβάντα στην Καθημερινότητα του Νηπιαγωγείου (PDF)
Αναγνωστικές Δραστηριότητες στις Διάφορες Γωνιές (PPT)
Αναγνωστικές Δραστηριότητες στις Διάφορες Γωνιές (PDF)
Αναγνωστικές Δραστηριότητες στη Γωνιά της Βιβλιοθήκης (PPT)
Αναγνωστικές Δραστηριότητες στη Γωνιά της Βιβλιοθήκης (PDF)
Συμβολικό Παιχνίδι και Γραπτή Γλώσσα (PPT)
Συμβολικό Παιχνίδι και Γραπτή Γλώσσα (PDF)
Αναγνωστικοί Περίπατοι στη Ρόδο (PPT)
Αναγνωστικοί Περίπατοι στη Ρόδο (PDF)

 

Εισαγωγή στον γραμματισμό (Υλικό προς μελέτη)

Εικονογραφημένα παιδικά βιβλία: Η συμβολή τους στην κατάκτηση του γραμματισμού

Γιαννικοπούλου, Α. (2003). Εικονογραφημένα παιδικά βιβλία: Η συμβολή τους στην κατάκτηση του γραμματισμού. Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, 33, 8-13.

Εισαγωγή στο γραμματισμό μέσα από το παιδικό βιβλίο

Γιαννικοπούλου, Α. (2008). «Μάθε παιδί μου γράμματα»: Εισαγωγή στο γραμματισμό και παιδικό βιβλίο (σελ. 23-36). Στο Δ. Πολίτης (Επιμ.) Λογοτεχνικό Βιβλίο και Σχολείο: Πρακτικά Ημερίδας. Παπαδόπουλος.

 

Αλφαβητάρια (Παρουσιάσεις)

Σχολικά Αλφαβητάρια (PPT)
Σχολικά αλφαβητάρια (PDF)

 

Αλφαβητάρια (Υλικό προς μελέτη)

Δημιουργώντας τα αλφαβητάρια του νηπιαγωγείου

Γιαννικοπούλου, Α. (2007). Ο όπως Οδυσσέας και Φ όπως Φίλιππος: Δημιουργώντας τα αλφαβητάρια του νηπιαγωγείου (157-184). Στο Φ. Καλαβάσης & Α. Κοντάκος (Επιμ.) Θέματα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Τόμος 1. Αθήνα: Ατραπός.

Τα Αλφαβητάρια στο Νηπιαγωγείο: Κριτήρια αξιολόγησής τους

Γιαννικοπούλου, Α. (2001). Τα Αλφαβητάρια στο Νηπιαγωγείο: Κριτήρια αξιολόγησής τους (σελ. 129-138). Στο Γ. Μπαγάκης (Επιμ.). Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Σχολείου. Μεταίχμιο.

 

Φωνολογική ευαισθητοποίηση και λογοτεχνία (Παρουσιάσεις)

Φωνολογική ευαισθητοποίηση και λογοτεχνία (PPT)
Φωνολογική ευαισθητοποίηση και λογοτεχνία (PDF)

 

Φωνολογική ευαισθητοποίηση και λογοτεχνία (Υλικό προς μελέτη)

Προαναγνωστικές Δεξιότητες: Μαθήματα με τα Φωνήματα

Γιαννικοπούλου, Α. & Ομάδα Εργασίας (1999). Προαναγνωστικές Δεξιότητες: Μαθήματα με τα Φωνήματα. Ατραπός. Αθήνα: Καστανιώτης.

Από το «μμμμμ όπως αγελάδα» στο «μμμμμ όπως μαμά»: Η φωνολογική εξάσκηση στην προσχολική εκπαίδευση

Γιαννικοπούλου, Α. (2003). Από το «μμμμμ όπως αγελάδα» στο «μμμμμ όπως μαμά»: Η φωνολογική εξάσκηση στην προσχολική εκπαίδευση (σελ. 10-18). Στο Ε. Ταμουρίδου (Επιμ.) Ανάδυση του Γραμματισμού και Προσχολική Εκπαίδευση: Συμπεριφορές, Χειρισμοί, Δημιουργικές Λύσεις. Θεσσαλονίκη: Βιβλιοκίνηση.

 

Μαθηματικά (Υλικό προς μελέτη)

1 φορά και 1 καιρό … στο Νηπιαγωγείο. Τα Μαθηματικά της Λογοτεχνίας.

Γιαννικοπούλου, Α – Πρεβεζάνου, Β. (2009). 1 φορά και 1 καιρό … στο Νηπιαγωγείο. Τα Μαθηματικά της Λογοτεχνίας. Στο Φ. Καλαβάσης, Σ. Καφούση, Μ. Χιονίδου-Μοσκοφόγλου, Χ. Σκουμπουρδή & Γ. Φεσάκης (Επιμ.) Πρακτικά 3ου Συνεδρίου «Μαθηματική Εκπαίδευση και Οικογενειακές Πρακτικές» (σελ. 415-424). Ρόδος: Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Η αριθμητική της φαντασίας: Εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο + Μαθηματικά

Γιαννικοπούλου, Α. (2009). Η αριθμητική της φαντασίας: Εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο + Μαθηματικά (σελ. 510-523). Στο Μαθηματικά και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Η’ Πανελλήνιο Συνέδριο. Πρακτικά. Αθήνα: Κέντρο Έρευνας Επιστήμης και Εκπαίδευσης.

Λογοτεχνία και Μαθηματικά

Γιαννικοπούλου, Α. (2002). Λογοτεχνία και Μαθηματικά (σελ. 71-101). Στο Μ. Καΐλα, Φ. Καλαβάσης, Ν. Πολεμικός (Επιμ.). Μύθοι, Μαθηματικά, Πολιτισμοί: Αποσιωπημένες Σχέσεις στην Εκπαίδευση. Ατραπός.

Τα μαθηματικά στην κοινωνία της εικόνας: Μαθηματικά σύμβολα σε πολυτροπικά, μη μαθηματικά κείμενα

Γιαννικοπούλου, Α. (2003). Τα μαθηματικά στην κοινωνία της εικόνας: Μαθηματικά σύμβολα σε πολυτροπικά, μη μαθηματικά κείμενα (σελ. 443-455). Στα Πρακτικά 20ου Συνεδρίου Μαθηματικής Παιδείας. Η Διαδρομή του Παιδιού στα Μαθηματικά από την Προσχολική Ηλικία μέχρι την Ενηλικίωση. Εκδ. Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

 

Φυσικές επιστήμες (Υλικό προς μελέτη)

Διαβάζω λογοτεχνία, μαθαίνω φυσική

Γιαννικοπούλου, Α & Πρεβεζάνου, Β. (2007). Διαβάζω λογοτεχνία, μαθαίνω φυσική (711-719). Διαθεματικές προσεγγίσεις στο Νηπιαγωγείο. Στο Πρακτικά Συνεδρίου Η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και οι προκλήσεις της εποχής μας. Ιωάννινα: Σχολή Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Λογοτεχνία και φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση. Θεωρητικές αναζητήσεις και πρακτικές εφαρμογές.

Γιαννικοπούλου, Α. (2005). Λογοτεχνία και φυσικές επιστήμες στην προσχολική εκπαίδευση. Θεωρητικές αναζητήσεις και πρακτικές εφαρμογές (σελ. 329-352). Στο Τζ. Καλογήρου & Κ. Λαλαγιάννη, (Επιμ.). Η Λογοτεχνία στο Σχολείο: Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Διδακτικές Εφαρμογές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Τυπωθήτω – Γιώργος Δαρδανός.

Παιδικό λογοτεχνικό βιβλίο και φυσικές επιστήμες

Γιαννικοπούλου, Α. & Χατζηγεωργίου, Ι. (2002). Παιδικό λογοτεχνικό βιβλίο και φυσικές επιστήμες (σελ. 10-23). Στο Γ. Καψάλης, Α. Κατσίκης (Επιμ.) Σχολική Γνώση και Διδασκαλία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Πρακτικά Συνεδρίου. Τομ. Β’. Ιωάννινα.