Στο πλαίσιο αξιοποίησης του διδακτικού πλαισίου ECLiP, ένας υποψήφιος εκπαιδευτικός για τη διδασκαλία της επαναληπτικής δομής στο μάθημα, σχεδίασε ένα φύλλο εργασίας και έθεσε τον ακόλουθο σκοπό:
Σκοπός: το φύλλο εργασίας, επιδιώκει να προτρέψει τους μαθητές να εξερευνήσουν κυρίως την επαναληπτική δομή και κάποιες ιδιαιτερότητές της. Μαθαίνουν να την συντάσσουν, να αποφασίζουν ανάλογα με την περίσταση ποιά εντολή επανάληψης θα χρησιμοποιήσουν και πότε χρειάζεται να κάνουν εναλλαγή ή και συνδυασμό προγραμματιστικών δομών. Οι μαθητές μέσω της δραστηριότητας αυτής, θα γράψουν τα πρώτα τους προγράμματα σε ψευδογλώσσα, που θα περιέχουν την χρήση της επαναληπτικής δομής και όχι μόνο.
Για το 2ο βήμα του πλαισίου σχεδίασε την ακόλουθη δραστηριότητα:
Η 2η δραστηριότητα αποτελείται από 2 επί μέρους προβλήματα, το καθένα από τα οποία αφορά στην περαιτέρω μελέτη της δομής επανάληψης και των εντολών της. Ο μαθητής θα μάθει να ξεχωρίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
ΠΡΟΒΛΗΜΑ 1: Ξαναγράψτε το παρακάτω σύνολο εντολών χρησιμοποιώντας Μέχρις_ότου στη θέση της Για.
Α ¬ 0
Για κ από Χ μέχρι Υ με_βήμα 2
Α ¬ Α-κ
Τέλος_επανάληψης
ΠΡΟΒΛΗΜΑ 2:
Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος διαβάζει έναν αριθμό σε δραχμές, τον μετατρέπει σε ευρώ και κατόπιν τον εμφανίζει. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, μέχρι ο υπολογιστής να διαβάσει την τιμή 0. Στο τέλος, θα πρέπει επίσης να εμφανίζει και το πλήθος των αριθμών που διάβασε και μετέτρεψε.
(Δίνεται ότι: 1 ευρώ = 340,75 δραχμές)
Η 2η δραστηριότητα που σχεδίασε ο εκπαιδευτικός
Α) συμβάλει στην επίτευξη του σκοπού που έθεσε; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.
Β) ακολουθεί τις αρχές του 2ου βήματος του πλαισίου ECLiP; Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.