Αρχαία Ελληνική Θρησκεία και Μυθολογία

Ενότητα_Ε_ Άσκηση 12_Ο μύθος στην ελληνιστική και ρωμαϊκή εποχή

Προαπαιτείται η παρακολούθηση της Διάλεξης 12

Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο 3ος αι.π.Χ. αποτελεί σταθμό για την πνευματική κίνηση στην Αλεξάνδρεια γιατί

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Οι ποιητές της ελληνιστικής εποχής όντας φιλόλογοι

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στον Πρόλογο των Αἰτιών του ο Καλλίμαχος

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο ποιητής της ελληνιστικής εποχής που ανανεώνει το είδος της κωμωδίας είναι ο

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στο 11ο του ειδύλλιο ο Θεόκριτος

Ερώτηση 6 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στην ελληνιστική ποίηση παίζει σημαντικό ρόλο η μετάβαση από την προφορική διάδοση της ποίησης στη γραπτή μορφή της, γεγονός που επιτρέπει

Ερώτηση 7 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο Βιργίλιος χρησιμοποιεί το μύθο του Μινώταυρου

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στις Μεταμορφώσεις του ο Οβίδιος

Ερώτηση 9 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στο μύθο του Απόλλωνα και της Δάφνης στο 1ο βιβλίο των Μεταμορφώσεων του Οβιδίου ο Έρωτας

Ερώτηση 10 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στην ποίηση του Οβιδίου μεγαλύτερη σημασία έχει

Ερώτηση 11 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Το νεύμα της Δάφνης μετά τη μεταμόρφωσή της σε δέντρο σημαίνει:

Ερώτηση 12 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στο μύθο της Αθηνάς και της Αράχνης στο 6ο βιβλίο των Μεταμορφώσεων η Αράχνη

Ερώτηση 13 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Το υφαντό της Αθηνάς

Ερώτηση 14 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Το γεγονός ότι ο Παρθενώνας απεικονίζεται στο υφαντό που φιλοτέχνησε η Αθηνά μέσα στο ποίημα που συνέθεσε ο Οβίδιος αποτελεί

Ερώτηση 15 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η Αθηνά τιμωρεί την Αράχνη γιατί

Ερώτηση 16 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ο Πτολεμαίος στην Αλεξάνδρεια και οι διάδοχοι του δεν ενδιαφέρθηκαν για τη συγκέντρωση λογοτεχνικών κειμένων και το σχολιασμό τους.

Ερώτηση 17 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Η ποίηση της ελληνιστικής εποχής είναι ποίηση ευρυμάθειας που απευθύνεται σε μορφωμένο κοινό.

Ερώτηση 18 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Οι ελληνιστικοί ποιητές επιλέγουν να πραγματευτούν νέα θέματα ή θέματα της προηγούμενης παράδοσης από νέα οπτική γωνία.

Ερώτηση 19 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Στα Αἴτιά του ο Καλλίμαχος επιδιώκει να εξηγήσει τις απαρχές διαφόρων εθνικών παραδόσεων και θρησκευτικών εορτών δημιουργώντας την αιτιολογική ποίηση με μια επιστημονική προσέγγιση.

Ερώτηση 20 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Σημασία, σύμφωνα με τον Πρόλογο των Αἰτιών , έχει η έκταση του ποιήματος και όχι η λεπτότητα και η ποιότητά της.

Ερώτηση 21 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ο Θεόκριτος παρουσιάζει στο 11ο ειδύλλιό του τον Κύκλωπα πρόθυμο να αλλάξει προβάλλοντας έτσι τη μεταμόρφωση που υφίσταται ο μύθος του στη νέου τύπου ποίηση.

Ερώτηση 22 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Στο 6ο βιβλίο της Αινειάδας του Βιργιλίου ο Αινείας βρίσκεται στην Κρήτη και η έκφραση απεικονίζει αναπαράσταση πάνω στο λαβύρινθο που έκτισε εκεί ο Δαίδαλος.

Ερώτηση 23 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Η αναφορά του Βιργιλίου στη «regina» παραπέμπει αναμφίβολα στην Αριάδνη. (Λ) Η αναφορά στην ετήσια θυσία επτά νέων παιδιών που στέλνονταν από την Αθήνα στην Κρήτη είναι προγραμματική για την απώλεια νέων ανδρών στις μάχες του Αινεία στην Ιταλία.

Ερώτηση 24 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Οι Μεταμορφώσεις του Οβιδίου ανήκουν ειδολογικά στην επική ποίηση επειδή πραγματεύονται κλέα ανδρών και πολεμικά κατορθώματα.

Ερώτηση 25 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Διασταύρωση των λογοτεχνικών ειδών (Kreuzung der Gattungen) σημαίνει ότι σε πολλού μύθους ο Οβίδιος συνδυάζει στοιχεία της επικής, λυρικής και τραγικής ποίησης.

Ερώτηση 26 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Στην ποίηση του Οβιδίου ο έρωτας είναι ένα συναίσθημα που προκύπτει αβίαστα και δεν μπορεί να είναι ποιητικό κατασκεύασμα.

Ερώτηση 27 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ο ανταγωνισμός μεταξύ καλλιτεχνών εμφανίζεται συχνά στις Μεταμορφώσεις , καθώς ο Οβίδιος γνωρίζει ότι γράφει ένα πρωτοποριακό ποίημα και θα επικριθεί.

Ερώτηση 28 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Η υφαντική τέχνη συχνά χρησιμοποιείται στην ποίηση ως συμβολισμός του δόλου και της μηχανορραφίας αλλά και της ποιητικής τέχνης.

Ερώτηση 29 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Το ταλέντο της Αράχνης την κάνει αλαζονική και αγνώμονα απέναντι στην παλιά γενιά.

Ερώτηση 30 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Στο μύθο της Αράχνης η Αθηνά τιμωρεί για πρώτη φορά μία θνητή για την αλαζονεία που έδειξε.

Ερώτηση 31 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Το υφαντό της Αράχνης, που απεικονίζει πολλές ιστορίες με την ίδια θεματική χωρίς αρχή και τέλος, αποτελεί προβολή της συνεχώς ανανεούμενης ποίησης και των ίδιων των Μεταμορφώσεων.