Αρχαία Ελληνική Θρησκεία και Μυθολογία

Σοφία Παπαιωάννου

Περιγραφή

 Η Σχολή των Αθηνών School of Athens |Il Scuola di Atene  
Πίνακας του Ραφαήλ, "Η Σχολή των Αθηνών" (Μουσεία του Βατικανού)

Public Domain   

[This picture is in the Public Domain]

Το αντικείμενο του μαθήματος περιλαμβάνει τη λεπτομερή μελέτη της φύσης και της λειτουργίας του μύθου στο πλαίσιο της ανθρώπινης εμπειρίας κατά την ελληνική αρχαιότητα. Το αρχικό μάθημα θα επικεντρωθεί σε μια λεπτομερή εισαγωγή στην έννοια και τον ορισμό του μύθου, και θα παρουσιάσει τις διάφορες θεωρίες ερμηνείας του μύθου, αρχαίες και σύγχρονες. Μεταγενέστερες παραδόσεις θα αφορούν τους μύθους της Κοσμογονίας και της καταγωγής του Ανθρώπου, τη σχέση μύθου και θρησκείας, την αλληλεπίδραση μύθου και λογοτεχνίας, την εξάρτηση της ιστορίας από τον μύθο, την σχέση μύθου και πολιτικής, τις διάφορες εκφράσεις πρόσληψης του μύθου κλπ.

 

 

 

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
Διδάσκοντες

Σοφία Παπαϊωάννου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Λατινικής Φιλολογίας

spapaioan@phil.uoa.gr

     Sophia Papaioannou

ΣΠΟΥΔΕΣ

  • 1988-1992: Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πτυχίο (Κλασική Φιλολογία)
  • 1993-1995: University of Texas at Austin, M.A. (Classics)
  • 1995-1998: University of Texas at Austin, Ph.D. (Classics)
  • Διδ. Διατριβή: Romanizing the Greeks in Vergil's Aeneid. Επόπτης Καθηγ. Karl Galinsky

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

  • 2012— :Ε.Κ.Π.Α.-Τμήμα Φιλολογίας, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
  • 2007 -2012:Ε.Κ.Π.Α.-Τμήμα Φιλολογίας, Επίκουρη Καθηγήτρια
  • 2002-2007 : Πανεπιστήμιο Κύπρου, Τμήμα Κλασικών Σπουδών και Φιλοσοφίας Λέκτορας
  • 2000-2002: The University of Ohio, Akron (Department of Classical Studies, Anthropology and Archaeology), Επισκ. Επίκουρη Καθηγήτρια
  • 1998-2000: The University of Tennessee (Department of Classics),
  • 1995-1997: The University of Texas at Austin (Department of Classics), Βοηθός Διδασκαλίας

Βιογραφικό σημείωμα

Περιεχόμενο μαθήματος

Το μάθημα συνίσταται από 12 θεματικές ενότητες, συν μία επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς και της Ακρόπολης των Αθηνών. Κάθε ενότητα εξετάζει μία διαφορετική θεματική όσον αφορά τη λειτουργία του μύθου στην κοσμοθεωρία, κοινωνία, πολιτική και λογοτεχνία της Αρχαίας Ελλάδας, από την Αρχαϊκή μέχρι την Ελληνιστική Εποχή, ενώ στο τελευταίο μάθημα θα μελετηθεί η φιλοσοφία πρόσληψης του ελληνικού μύθου στη ρωμαϊκή λογοτεχνία. Ειδικότερα, το πρόγραμμα των μαθημάτων θα ακολουθήσει την ακόλουθη μορφή:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ

  1. Ορισμός του Μύθου. Αρχαίες Θεωρίες
  2. Σύγχρονες Θεωρίες. Κοσμογονία: Η Δημιουργία του Σύμπαντος και των Θεών
  3. Η καταγωγή του ανθρώπου. Προμηθέας και Πανδώρα
  4. Μύθος και Θρησκεία Α: Μαντεία
  5. Μύθος και Θρησκεία Β: Μυστήρια
  6. Μύθος, Θρησκεία και Πόλις: Αθήνα

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩN

7.  Μύθοι και Ήρωες: Οδύσσεια (Α)
8.  Μύθοι και Ήρωες: Οδύσσεια (Β)
9.  Μύθοι και Ήρωες: Οδύσσεια (Γ)
10. Μύθος και Πολιτική: Ευμενίδες
11. Φεμινιστικές αναγνώσεις του μύθου
12. Ο ελληνικός μύθος στη Ρώμη

Μαθησιακοί στόχοι
  • Ορισμός και έννοια του Μύθου, Σημασία των Μύθων για την Αρχαία ελληνική κοσμοθεωρία, Σχέση μύθου και θρησκείας στην ελληνική αρχαιότητα.
  • Μελέτη βασικών κειμένων της αρχαίας ελληνικής λογοτεχνίας.
  • Ανάπτυξη της κριτικής και συνθετικής ικανότητας των φοιτητών μέσω συγκριτικής αξιολόγησης των λογοτεχνικών κειμένων.
Προτεινόμενα συγγράμματα
  • Graf, F. (2011), Εισαγωγή στη Μελέτη της Ελληνικής Μυθολογίας, μετ. Αγγελική Λέλλου, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο.
  • Burkert, W. (1993), Αρχαία ελληνική θρησκεία, μετ. Νικ. Π. Μπεζαντάκος -  Αφροδίτη Α. Αβαγιανού, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα
Βιβλιογραφία

(τα βιβλία με έντονα γράμματα προτείνονται για ενδελεχέστερη μελέτη. Τα περισσότερα βιβλία του καταλόγου είναι διαθέσιμα στα Σπουδαστήρια της Φιλοσοφικής.)

  • Blumenberg, H.(19902), Work on Myth [ 1979], transl. R. M. Wallace, Cambridge, Mass./London, England
  • Bremmer, J, (1987), Interpretation of Greek Mythology, Croom Helm, London.
  • Burkert, W. (1993), Αρχαία ελληνική θρησκεία, μετ. Νικ. Π. Μπεζαντάκος - Αφροδίτη Α. Αβαγιανού, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα
  • Burkert, W. (1994), Μυστηριακές λατρείες της αρχαιότητας, μετ. Ε. Ματθαίου, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα
  • Burkert, W. (1997), Ελληνική μυθολογία και τελετουργία. Δομή και ιστορία, μετ. Ηλέκτρα Ανδρεάδη, ΜΙΕΤ, Αθήνα [original title: Structure and History of Greek Mythology and Ritual, University of California Press, Berkeley, 1979]
  • Buxton, R. (2005), Οι Ελληνικοί μύθοι. Ένας ολοκληρωμένος οδηγός, μετ. Τάσος Τυφλόπουλος,
  • Buxton, R. (2002), Όψεις του φαντασιακού στην Αρχαία Ελλάδα, μετ. Τάσος Τυφλόπουλος, University Studio Press, Θεσσαλονίκη
  • Calame, Claude (επιμ.) (1988), tamorphoses du mythe en Grèce ancienne, Génève 
  • Carpenter, T.H., Art and Myth in Ancient Greece. London: Thames & Hudson, 1991.
  • Cassirer, Ernst (1972), Δοκίμιο για τον άνθρωπο. Εισαγωγή στη φιλοσοφία τουανθρώπινου πολιτισμού [1944], μετ. Τάκη Κονδύλη, εκδ. Κάλβος, Αθήνα
  • Cassirer, Ernst (1995), Γλώσσα και μύθος [1946], μετ. Γ. Λυκιαρδόπουλος, εκδ. Έρασμος, Αθήνα
  • Γιόση, Μαίρη Ι. (1996), Μύθος και Λόγος στον Σοφοκλή, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα
  • Decharme, P. (1990), Ελληνική Μυθολογία, μετ. Κώστας Ζαρούκας, Κριτική – Σχόλια Ι.Κ Προμπονά, εκδ. Μέρμηγκας, Αθήνα
  • Detienne, Μ., (2006), Η ανακάλυψη της μυθολογίας, μετ. Μαίρη Γιόση, εκδ. Σμίλη,  Αθήνα 
  • Detienne, Μ. -Vernant, J.-P.  (2007), Θυσία και μαγειρική στην αρχαία Ελλάδα, μετ. Πην. Σκαρσουλή, εκδ. Δαίδαλος, Αθήνα
  • Edmunds, L. (1990) (επιμ. + εισαγ.), Approaches to Greek Myth, Baltimore/London 
  • Frazer, J. G., (1990-1994), Ο χρυσός κλώνος. Μελέτη για τη μαγεία και τη θρησκεία [1890-1915], 4 τόμ., μετ. Μ. Μπικάκη, Αθήνα [original title: The Golden Bough. A Study on Magic and Religion, Cambridge: CUP]
  • Gantz, T., (1993), Early Greek Myth. A Guide to Literary and Artistic Sources, Baltimore 
  • Gernet, L. (2000), Ανθρωπολογία της Αρχαίας Ελλάδας, μετ. Αθηνά Μεθενίτη, εκδ. Πατάκης, Αθήνα
  • Gordon, R. L. (επιμ.) (1981), Myth, Religion and Society, Structuralist essays by M.Detienne, L. Gernet, J.-P. Vernant et P. Vidal-Naquet, Cambridge
  • Graf, Fritz, (2011), Εισαγωγή στη Μελέτη της Ελληνικής Μυθολογίας, μτφρ. Αγγελική Λέλλιου, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο
  • Graves, Robert (1998), Οι ελληνικοί μύθοι (2 τόμοι), μετ. Λεωνίδας Ζενάκος, εκδ. Κάκτος, Αθήνα
  • Grimal, P. (1991), Λεξικό της ελληνικής και ρωμαϊκής μυθολογίας, μετ. Βασίλης  Άτσαλος, University Studio Press, Θεσσαλονίκη
  • Harris, Stephen L., and Gloria Platzner (1971), Classical Mythology: Images and Insights. New York, 1971.
  • Harrison, Jane [1903] (1991), Prolegomena to the Study of Greek Religion, Princeton
  • Harrison, Jane [1912] (1963), Themis. A Study of the Social Origins of Greeκ Religion, London
    *     [κεφάλαια και των δύο βιβλίων της Harrison κυκλοφορούν ως ξεχωριστοί τόμοι σε ελληνική μετάφραση από τις εκδ. Ιάμβλιχος, Αθήνα]
  • Κακριδής, Ι. Θ. (επιμ.) (1986), Ελληνική Μυθολογία, 5 τόμ., Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 
  • Καρακάντζα, Ε. Δ. (2004), Αρχαίοι ελληνικοί μύθοι. Ο θεωρητικός λόγος του 20ού αιώνα για τη φύση και την ερμηνεία τους, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα
  • Kerenyi, K. (1996), Η μυθολογία των Ελλήνων [19511], μετ. Δ. Σταθόπουλος, Αθήνα 
  • Kirk, G. S. (1970), Myth. Its meaning and function in ancient and other cultures, Berkeley/Los Angeles
  • Kirk, G. S. (2006), Η φύση των Ελληνικών μύθων, μετ. Κωστής Ψυχογιός -  Γεωργία Κατσαλάκη, Βικελαία Βιβλιοθήκη, Ηράκλειο
  • Lefkowitz, Mary (1993), Γυναίκες στον ελληνικό μύθο, μετ. Αμαλία Μεγαπάνου, εκδ. Καστανιώτης, Αθήνα
  • Lefkowitz, Mary (2005), Θνητοί και αθάνατοι. Οι θεοί των αρχαίων Ελλήνων και ο ρόλος τους στη ζωή των ανθρώπων, μετ. Αλεξάνδρα Μελίστα, εκδ. Μεταίχμιο, Αθήνα 
  • Lévi-Strauss, C. (1986), Μύθος και Νόημα [1978], μετ. Β. Αθανασόπουλος, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα 
  • Lexicon Iconographicum Mythologiae Classicae [LIMC], Zurich, 1981-2000
  • Martin, R. – H. Metzger (1992), Η Θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων, μετ. Μίνα  Καρδαμίτσα, εκδ. Καρδαμίτσα, Αθήνα
  • Morford, M.O and R.J. Lenardon, (1999), Classical Mythology, Oxford University Press, New York. [2010, Ένατη Έκδοση] 
  • Nagy, Gregory (1990), Greek Mythology and Poetics, Ithaca/London
  • Nestle, W. (1999), Από τον μύθο στον Λόγο. Η εξέλιξη της ελληνικής σκέψης από τον Όμηρο έως τη σοφιστική και τον Σωκράτη [1940], 2 τόμ., μετ. Α. Γεωργίου, Αθήνα 
  • Nilsson, M. P.  (1992), Η μυκηναϊκή προέλευση της ελληνικής μυθολογίας, μετ. Ι.Κ. Μαζαράκης Αινιάν εκδ. Δωδώνη, Αθήνα
  • Nilsson, M. P.  (19772), Ιστορία της αρχαίας ελληνικής θρησκείας, μετ. Αικατερίνη Παπαθωμοπούλου, εκδ. Παπαδήμας, Αθήνα
  • Otto, W. F. (1979) [1954], The Homeric Gods. The spiritual significance of Greek religion, tarnsl. Moses Hadas, Norfolk.
  • Powell, Barry, B. (2008), Classical Myth, Sixth Edition, Prentice Hall, London. 
  • Roscher, W. H. (1884-1937), Ausführliches Lexicon der griechischen und römischen Mythgologie, München
  • Rose, H. J. (1959), Religion in Greece and Rome, New York 
  • Ruthven, K. K. (1977), Ο Μύθος, μετ. Ι. Ράλλη-Κ. Χατζηδήμου, εκδ. Ερμής («Η Γλώσσα της Κριτικής 18), Αθήνα 
  • Σέλλινγκ, Φ. [F. W. J. Schelling, 1793] (1995), Περί Μύθων, μετ. Θοδωρή Λουπασάκη, εκδ. Θυμέλη, Αθήνα 
  • Slater, F. E. (1968), The Glory of Hera. Greek Mythology and the Greek Family, Boston
  • Snell, B. (1981), Η ανακάλυψη του πνεύματος. Ελληνικές ρίζες της ευρωπαϊκής σκέψης [1975], μετ. Δ. Ι. Ιακώβ, ΜΙΕΤ, Αθήνα
  • Vernant, J.-P. (1989), Μύθος και σκέψη στην αρχαία Ελλάδα Ι-ΙΙ, μετ. Στέλλα Γεωργούδη, εκδ. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα 
  • Vernant, J.-P.  (2000), Μύθος και θρησκεία στην αρχαία Ελλάδα, μετ. Μαίρη Γιόση, εκδ. Σμίλη, Αθήνα
  • Vernant, J.-P. (2001), Το Σύμπαν, οι Θεοί, οι Άνθρωποι, μετ. Τιτίκα Δημητρούλια, εκδ. Πατάκη, Αθήνα
  • Vernant, J.-P.  (2003), Ανάμεσα στον μύθο και την πολιτική, μετ. Μαίρη Γιόση, εκδ. Σμίλη, Αθήνα 
  • Veyne, P. (1993), Οι Έλληνες πίστευαν στους μύθους τους; Δοκίμιο συνθετικής φαντασίας, μετ. Νίκος Τσαγκάς, εκδ. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα [γαλλ. πρωτ. 1983]
  • Vidal-Naquet, P. βλ. Βιντάλ-Νακέ, Πιερ [P.] (1983), Ο Μαύρος Κυνηγός. Μορφές  Σκέψης  και μορφές κοινωνίας στον ελληνικό πολιτισμό, μετ. Γιάγκου Ανδρεάδη & Πέπης Ρηγοπούλου, εκδ. Λιβάνη, Αθήνα
Μέθοδοι διδασκαλίας

Διδασκαλία καθ΄ έδρας και συμπληρωματική-ενισχυτική εκπαίδευση μέσω ασύγχρονης πλατφόρμας (eclass)

Μέθοδοι αξιολόγησης

Τελική Εξέταση

Ομάδα στόχος

Οι φοιτητές της Κλασικής Κατεύθυνσης του Τμήματος Φιλολογίας

Προαπαιτούμενα

Κανένα Προαπαιτούμενο. Βασική Γνώση Ελληνικής μυθολογίας

Ενότητες

Υποενότητες Ενότητας Α: 

1.  Ορισμός του Μύθου. Αρχαίες Θεωρίες 
2α. Θεωρίες-Σύγχρονες Θεωρίες.

Στην πρώτη ενότητα θα μελετηθούν οι διάφορες σημασίες του μύθου διαχρονικά, τα χαρακτηριστικά του μύθου και η λειτουργίες του. Στη συνέχεια το μάθημα θα εστιάσει στις βασικότερες θεωρίες που διατυπώθηκαν για την ερμηνεία και τη λειτουργία του μύθου. Θα εξεταστούν αρχικά οι αρχαίες θεωρίες, οι οποίες διαμορφώθηκαν στο διάστημα από την κλασική εποχή μέχρι τον μεσαίωνα, και στη συνέχεια οι σύγχρονες θεωρίες (από τον 17ο ως τον 20ο αι).


Λέξεις κλειδιά ενότητας Α: 
Ορισμός του μύθου, μύθος και λόγος, Ξενοφάνης, Θεαγένης, Αναξαγόρας, Μύθοι ως αλληγορία, Μύθοι ως διδακτικά μοντέλα, Ευήμερος, Μύθος της Ατλαντίδας, Ρατιοναλιστική ή Λογική Θεωρία του Μύθου, Λειτουργική (Functionalist) θεωρία του μύθου, Μύθοι ως Τελετουργία, Ψυχαναλυτική Θεωρία, Στρουκτουραλιστική Θεωρία.

Εικόνα: Η γέννηση της Αθηνάς, black figured lip cup, the British Museum, Από το flickr έργο της Pilar Tores Attribution: By: Pilar Torres (CC BY-NC-SA 2.0)

Υποενότητες  Ενότητας Β:   John William Waterhouse, Pandora, 1896

2β. Κοσμογονία: Η Δημιουργία του Σύμπαντος και των Θεών
3.   Η καταγωγή του ανθρώπου. Προμηθέας και Πανδώρα

Στη δεύτερη ενότητα, και με επίκεντρο τα έπη του Ησιόδου, Θεογονία και Έργα και Ημέραι, θα αναλυθούν οι θεωρίες δημιουργίας του κόσμου και καταγωγής/προέλευσης του Ανθρώπου. Θα μελετηθεί η παράλληλη πορεία της δημιουργίας του κόσμου και της γένεσης των θεών, και έμφαση θα δοθεί στην εφαρμογή της στρουκτουραλιστικής θεωρίας στη Θεογονία και τη διαδοχή των γενεών.


Λέξεις κλειδιά Ενότητας Β: 
Θεογονία, Έργα και Ημέραι
, Μούσες, Κοσμογονία, Πάλη των γενεών, Προμηθέας, Πανδώρα, Ο μύθος των Γενών.

Εικόνα: John William Waterhouse, Pandora, 1896,  https://commons.wikimedia.org/wiki/File%3APandora_-_John_William_Waterhouse.jpg , John William Waterhouse [Public domain], via Wikimedia Commons

Υποενότητες Ενότητας Γ: Ο «κιθαρωδός» Απόλλωνας. Nωπογραφία στον, Οίκο του Αυγούστου στην Ρώμη, περ. 20 π.Χ.

4. Μύθος και Θρησκεία Α: Μαντεία
5. Μύθος και Θρησκεία Β: Μυστήρια*

Στην τρίτη ενότητα στο επίκεντρο βρίσκεται η σχέση του μύθου με τη θρησκεία, ειδικότερα το πώς οι πλείστοι των μύθων στην αρχαία ελληνική κοινωνία είναι άμεσα συνδεδεμένοι με κάποια θρησκευτική πτυχή-είτε αφορούν κάποια θεότητα, είτε σχετίζονται με κάποιο τελετουργικό δρώμενο. Ειδικότερα θα εξεταστεί η στενή σχέση του μύθου με τα μαντεία και τα μυστήρια, δύο θεσμούς με κομβική σημασία στην αρχαία ελληνική κοινωνία.


Λέξεις κλειδιά Ενότητας Γ: 
Απόλλων, Μαντείο των Δελφών, Ομηρικός Ύμνος στον Απόλλωνα, Τελετουργία ενηλικίωσης, Απομάκρυνση – Περιθωριοποίηση – Επιστροφή/Επανένταξη, Δήμητρα και Περσεφόνη, Ελευσίνα και Ελευσίνια Μυστήρια, Ομηρικός Ύμνος στη Δήμητρα, Κάτω Κόσμος.

Εικόνα: Απόλλων κιθαριστής. Τοιχογραφία της αυτοκρατορικής εποχής από τον ευρύτερο χώρο της οικίας του Αυγούστου στον Παλατίνο λόφο. Μουσεία του Παλατίνου λόφου, Ρώμηhttps://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%BB%CF%89%CE%BD#/media/File:R%C3%B6mischer_Meister_um_50_001.jpg Κοινό κτήμα.

Υποενότητες Ενότητας Δ: John Waterhouse, Penelope and the Suitors (1912) (Aberdeen Art Gallery)

6. Μύθος, Θρησκεία και Πόλις: Αθήνα
7.  Μύθοι και Ήρωες: Οδύσσεια (Α)
8.  Μύθοι και Ήρωες: Οδύσσεια (Β)
9.  Μύθοι και Ήρωες: Οδύσσεια (Γ)
10. Μύθος και Πολιτική: Ευμενίδες

Στην τέταρτη ενότητα θα μελετηθεί η έννοια και ο ορισμός του αρχαίου ήρωα, με αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις τον Οδυσσέα, τον Θησέα και τον Ορέστη. Η μελέτη θα επικεντρωθεί σε λεπτομερή ανάλυση βασικών λογοτεχνικών κειμένων με πρωταγωνιστές τους εν λόγω ήρωες, αντίστοιχα την Οδύσσεια, τον βίο του Θησέα κατά τον Πλούταρχο, και τις Ευμενίδες του Αισχύλου.


Λέξεις κλειδιά ενότητας Δ: 
Ορισμός του Ήρωα, Οδυσσέας ως νέου τύπου ήρωας, Οδύσσεια και ο κόσμος της Οδύσσειας, Θησέας, ήρωας και πόλις, Αθήνα και μύθοι της Αθήνας, Ορέστης, Ευμενίδες, Αθηνά, Άρειος Πάγος, έννοια της Δίκης.

Εικόνα: John William Waterhouse Penelope and the Suitors 1912 https://en.wikipedia.org/wiki/John_William_Waterhouse#/media/File:JohnWilliamWaterhouse-PenelopeandtheSuitors(1912).jpg Public Domain

Υποενότητες ενότητας Ε: Λεπτομέρεια από “Το κυνήγι του Μελεάγρου και της Αταλάντης”,  P. Rubens, 1628, Μουσείο Λιχτενστάιν

11. Φεμινιστικές αναγνώσεις του μύθου
12. Ο ελληνικός μύθος στη Ρώμη

Στην πέμπτη ενότητα θα εστιάσουμε στις δύο πιο πρόσφατες θεωρητικές παραμέτρους ερμηνείας του μύθου, τη φεμινιστική προσέγγιση (ερμηνεία του μύθου από την οπτική γωνία των γυναικών-Σαπφώ, και ερμηνεία των γυναικών – ηρωίδων των μύθων) και την ποιητολογική / μεταλογοτεχνική προσέγγιση (πρόσληψη του μύθου στη Ρώμη ως αφορμή για ποιητικό ανταγωνισμό των Ρωμαίων ποιητών με τα ελληνικά λογοτεχνικά τους πρότυπα).


Λέξεις κλειδιά Ενότητας Ε: 
Γυναίκα και μύθος, Σαπφώ, Φεμινιστική ερμηνεία, Πρόσληψη του μύθου, Ελληνιστική ποίηση, Ρωμαϊκή λογοτεχνία, Οβίδιος, Μεταμορφώσεις, Aemulatio.

Εικόνα: Λεπτομέρεια από “Το κυνήγι του Μελεάγρου και της Αταλάντης”,  P. Rubens, 1628, Μουσείο Λιχτενστάιν, http://www.wikigallery.org/wiki/painting_298989/Peter-Paul-Rubens/The-Hunt-of-Meleager-and-Atalanta-1628  in the Public Domain because its copyright has expired. This applies to  countries with a copyright term of life of the author plus 70 years.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A+

Αρ. Επισκέψεων :  0
Αρ. Προβολών :  0

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -