Προαπαιτείται η παρακολούθηση της Διάλεξης 5
πλούσιοι πολίτες της Αθήνας
μόνο άνδρες πολίτες και μέτοικοι της Αθήνας
όλοι οι ενήλικες που μιλούσαν ελληνικά και δεν είχαν διαπράξει φόνο
εξ αρχής αθηναϊκή τελετή
πανελλήνια γιορτή με έδρα την Ελευσίνα
αρχικά τοπικές τελετές της Ελευσίνας για τις οποίες ενδιαφέρθηκε η Αθήνα προκειμένου να προσαρτήσει την Ελευσίνα
τα λουτρά και οι θυσίες απαιτούσαν πολύ χρόνο
χρειαζόταν χρόνος για την ιατρική περίθαλψη των μυστών πριν την πομπή
κατά παράδοση, ο μύστης Ασκληπιός είχε αργήσει να προσέλθει μία μέρα, γι’ αυτό καθιερώθηκε αυτή η καθυστέρηση
στοιχεία από μυητικές αιγυπτιακές τελετές
από τη βακχική λατρεία
από τα βακχικά και τα ορφικά μυστήρια
αποτελούσαν γνώση της ελίτ της Αθήνας
γιατί μιμούνταν την άδηλη φύση του θείου
για να υπάρχει ετησίως μεγάλο ενδιαφέρον προσέλευσης
δεν έχουν καθόλου διάκοσμο
είναι περιορισμένου μεγέθους
διαθέτουν μόνο εσωτερική διακόσμηση
τονίζουν τη δυνατή σχέση μάνας – κόρης
υπενθυμίζουν την παρουσία του θανάτου
είναι η πρώτη έκφραση της δυνατότητας ευτυχισμένης ζωής μετά θάνατον
το γεγονός ότι οι μύστες απαγορεύεται να ομολογήσουν τα ιερά
το γεγονός ότι απαγορεύεται να μιλήσουν για δύο μέρες μετά την αποκάλυψη των ιερών
ο γεγονός ότι δεν έπρεπε να μιλούν καθ’ όλη τη διάρκεια των μυστηρίων
το γεγονός ότι και αυτή ιδρύει Μαντείo
την πορεία και της ίδιας προς την ενηλικίωση σύμφωνα με το σχήμα ΑΠΕ (Αποχωρισμός – Περιθωριοποίηση – Επιστροφή/Ενηλικίωση)
το γεγονός ότι και αυτή μένει αιωνίως έφηβη
τη στενή σχέση Ρέας – Δήμητρας
το δίπολο αρσενικό – θηλυκό της Θεογονίας
τη βοήθεια της Ρέας στη Δήμητρα
τη συνδέει για πάντα με τον Κάτω Κόσμο
ήταν το τελευταίο δώρο πριν αυτή φύγει για τον Άνω Κόσμο
είναι το δέλεαρ για να την πείσει να μείνει
στρουκτουραλιστικές – φεμινιστικές- τελετουργικές –ρασιοναλιστικές
στρουκτουραλιστικές – ψυχαναλυτική θεωρία του Φρόυντ – φεμινιστικές
φεμινιστικές – στρουκτουραλιστικές – νέου ιστορισμού
ήταν βασιλείς της Ελευσίνας ο ένας διάδοχος του άλλου
αδέλφια βασιλικού οίκου
βασιλείς διαφόρων εποχών αλλά παρουσιάζονται μαζί στον ύμνο
την έναρξη της τέλεσης των Ελευσινίων Μυστηρίων και της εναλλαγής των εποχών
τη στάση της κοινωνίας να παντρεύει τις κοπέλες χωρίς τη θέλησή τους
της τάσης των βίαιων αρπαγών των κοριτσιών από τα λιβάδια