Αρχαία Ελληνική Θρησκεία και Μυθολογία

Ενότητα_Γ. Άκηση 5. Ελευσίνια Μυστήρια – Ύμνος στη Δήμητρα

Προαπαιτείται η παρακολούθηση της Διάλεξης 5

Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Τα μυστήρια αποτελούν τελετουργίες οι οποίες περιλαμβάνουν δρώμενα, τα οποία μόνο ορισμένοι έχουν τη δυνατότητα να δουν. Στα Ελευσίνια Μυστήρια μύστες είχαν το δικαίωμα να είναι:

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Τα Ελευσίνια Μυστήρια ήταν:

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Τα «Επιδαύρια» ή «Ασκληπιεία» καθυστερούσαν μία μέρα (από τη δεύτερη όχι στην τρίτη αλλά στην τέταρτη) γιατί:

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σταδιακά τα ελευσίνια μυστήρια εμπλουτίστηκαν με:

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Τα μυστήρια ήταν μυστικά γιατί:

Ερώτηση 6 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Δεδομένου του μυστικιστικού χαρακτήρα, τα τελεστήρια σε αντίθεση με τους Ναούς:

Ερώτηση 7 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο μύθος της Δήμητρας και τα Ελευσίνια Μυστήρια:

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η «άφθογγος» Δήμητρα κατευθύνει την εξής υποχρέωση των μυστών:

Ερώτηση 9 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η Περσεφόνη μπορεί να συσχετιστεί με τον Απόλλωνα ως προς:

Ερώτηση 10 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η προσφώνηση της Δήμητρας από την Εκάτη ως κόρη της Ρέας και όχι του Κρόνου υπενθυμίζει:

Ερώτηση 11 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο κόκκος ροδιού που προσφέρει ο Άδης στην Περσεφόνη:

Ερώτηση 12 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Οι θεωρίες που εφαρμόζονται στον Ύμνο στη Δήμητρα είναι:

Ερώτηση 13 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Οι τέσσερις βασιλιάδες Τριπτόλεμος - Διοκλεύς – Εύμολπος – Κελεός στους οποίους η Δήμητρα δίδαξε την καλλιέργεια της γης:

Ερώτηση 14 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο μύθος της αρπαγής της Περσεφόνης είναι αιτιολογικός ως προς: