Αρχαία Ελληνική Θρησκεία και Μυθολογία

Ενότητα_Β. Άσκηση 4. Θεογονία-Κοσμογονία-Δημιουργία του Ανθρώπου

Προαπαιτείται η παρακολούθηση της Διάλεξης 3

Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η διαφορά του ησιόδειου προοιμίου από εκείνο του Ομήρου είναι ότι επικαλείται:

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η Θεογονία του Ησιόδου χαρακτηρίζεται ως αυτόματη γιατί:

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σύμφωνα με το χωρίο Ξ 198-204 της Ιλιάδας μαρτυρείται ότι ο Όμηρος:

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σύμφωνα με τη Θεογονία τα πρώτα στοιχεία του κόσμου είναι:

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Από τα γεννητικά όργανα του Ουρανού γεννήθηκαν:

Ερώτηση 6 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στο μύθο της κοσμογονίας η πάλη αρσενικού-θηλυκού παραπέμπει:

Ερώτηση 7 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στη Θεογονία ο φόβος του ευνουχισμού και η συνακόλουθη υποσυνείδητη σεξουαλικότητα παραπέμπουν:

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η ενσωμάτωση της Μήτιδος από τον Δία στα πλαίσια της φονκτιοναλιστικής θεωρίας παρουσιάζει

Ερώτηση 9 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η πρώιμη φάση του κόσμου με τους συνεχείς σεισμούς και τις εκρήξεις ηφαιστείων που οδήγησαν στο σχηματισμό της γης αιτιολογείται:

Ερώτηση 10 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η γυναίκα εμφανίζεται στη Θεογονία ως

Ερώτηση 11 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Το όνομα Πανδώρα εμφανίζεται πρώτη φορά

Ερώτηση 12 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Το μοτίβο του ανθρώπου που πλάθεται απαντάται τόσο στη Θεογονία όσο και στην χριστιανική Γένεση. Το πεδίο μελέτης είναι: