Αρχαία Ελληνική Θρησκεία και Μυθολογία

Ενότητα_Α. Άσκηση 2. Ορισμός του Μύθου

Προαπαιτείται η παρακολούθηση της Διάλεξης 1.

Ερώτηση 1 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Εφόσον το σημείο αφετηρίας ενός μύθου και οι αλληλεπιδράσεις του με την υπόλοιπη λογοτεχνική παράδοση, προγενέστερη και σύγχρονή του, είναι αδύνατον να διευκρινιστούν με απόλυτη βεβαιότητα, η μελέτη της μυθολογίας ενός αρχαίου πολιτισμού δεν έχει νόημα.

Ερώτηση 2 (Σωστό / Λάθος — 0 βαθμοί) 

Σύμφωνα με το λεξικό της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας των Liddell-Scott ο αρχαιοελληνικός όρος ‘μύθος’ είναι μονοσήμαντος.

Ερώτηση 3 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Πριν τη σύνθεση των ομηρικών επών δεν υπήρχαν μύθοι στην προφορική ή γραπτή παράδοση.

Ερώτηση 4 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Για την επιβίωση ενός μύθου είναι καίρια η μεταφορά ιδεών, προτύπων και αναμνήσεων του παρελθόντος σημαντικών για τον πολιτισμό που τον διασώζει και τον κληροδοτεί.

Ερώτηση 5 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Οι τροποποιήσεις ενός μύθου ανά τους αιώνες και οι ποικίλες εκδοχές οφείλονται στην προσαρμογή του στο ακροατήριο που τον προσλαμβάνει, τα πολιτικά ενδιαφέροντα που ενδεχομένως εξυπηρετεί και την οπτική γωνία, από την οποία ερμηνεύεται.

Ερώτηση 6 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Οι αρχαίοι Έλληνες δεν αντιμετώπιζαν τους μύθους ως αντικείμενο ερμηνείας.

Ερώτηση 7 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Η αντιμετώπιση του μύθου ως σεβαστή παράδοση κατά την αρχαϊκή περίοδο σημαίνει την προσπάθεια των ανθρώπων να εκλογικεύσουν τις αφηγήσεις που κληρονομούσαν από το παρελθόν.

Ερώτηση 8 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ο Θεαγένης από το Ρήγιο αμφισβήτησε τον ανθρωπομορφισμό των θεών και τον πολυθεϊσμό.

Ερώτηση 9 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Ο χριστιανός διανοητής Fulgentius χρησιμοποιεί την αλληγορική ερμηνεία των μύθων για να επιβεβαιώσει τα δόγματα του Χριστιανισμού.

Ερώτηση 10 (Σωστό / Λάθος — 1 βαθμός) 

Η ιστορία της Ατλαντίδας του Πλάτωνα είναι μύθος.