Αρχαία Ελληνική Θρησκεία και Μυθολογία

Ενότητα_Α. Άσκηση 1. Ορισμός του Μύθου – Αρχαίες Ερμηνευτικές Θεωρίες του Μύθου

Προαπαιτείται η παρακολούθηση της Διάλεξης 1.

Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η εξέλιξη ενός μύθου στην πορεία του χρόνου οφείλεται:

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Οι απαρχές του μύθου:

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η πρώτη εμφάνιση του όρου ‘μύθος’ ή ομόρριζου του στην αρχαία ελληνική λογοτεχνία:

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η αφήγηση που έχει πλοκή με αρχή, μέση και τέλος, ήρωες, σκηνικό χώρου και χρόνου και ρίζες στην προφορική παράδοση ονομάζεται:

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Μία ιστορία ονομάζεται ‘παραδοσιακή’ διότι:

Ερώτηση 6 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Μία αφήγηση με απαρχές σε ιστορικά γεγονότα ονομάζεται

Ερώτηση 7 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Αιτιολογικός ονομάζεται ο μύθος:

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0 βαθμοί) 

Ένας μύθος:

Ερώτηση 9 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η διαφορά ενός λογοτεχνικά καταγεγραμμένου μυθικού επεισοδίου από τον αντίστοιχο ευρύτερο μύθο, είναι ότι ο δεύτερος:

Ερώτηση 10 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο ρωμαϊκός όρος ‘fabula‘ σημαίνει, όπως και ο ‘μύθος’,

Ερώτηση 11 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η ιδέα του πανελληνισμού και η χρήση του μύθου για τόνωση του ‘εθνικού’ αισθήματος,

Ερώτηση 12 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο Ξενοφάνης από την Κολοφώνα,

Ερώτηση 13 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Αξιοποίησε το μύθο για διδακτικούς σκοπούς , κυρίως στην πολιτική ζωή,

Ερώτηση 14 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο Πλάτωνας απορρίπτει τους μύθους

Ερώτηση 15 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο Ευήμερος,