Σχέση «πεποίθηση»–«αντίληψη»–«γνώση», σχέση στάσης–επίδοσης. Επιστημολογικές πεποιθήσεις των μαθητών για τα μαθηματικά, πως συνδέονται με τις παιδαγωγικές τους αντιλήψεις. Ορισμοί: Ριζοσπαστικός Εποικοδομισμός, Ριζοσπαστική Επιστημολογία, Θεωρία των σχημάτων, Κοινωνικό-πολιτισμική οπτική (Vygotsky), Έννοια, Αντιλήψεις–Κατηγορίες–Πλαίσια. Η μέθοδος του πειράματος σχεδιασμού (Design Experiment).
Σημειώσεις | ||
Έρευνα πάνω στις πεποιθήσεις (PDF) | ||
Αναζήτηση των αντιλήψεων των μαθητών στα μαθηματικά (PDF) | ||
Έρευνα πάνω στις πεποιθήσεις (PPT) | ||
Αναζήτηση των αντιλήψεων των μαθητών στα μαθηματικά (PPT) | ||
Βιντεοσκοπημένες Διαλέξεις | ||
Αναζήτηση των αντιλήψεων των μαθητών στα μαθηματικά (Μέρος Α) Ριζοσπαστικός Εποικοδομισμός, Ριζοσπαστική Επιστημολογία, Θεωρία των σχημάτων. Συνεισφορά του Ριζοσπαστικού Εποικοδομισμού. |
||
Αναζήτηση των αντιλήψεων των μαθητών στα μαθηματικά (Μέρος Β) Περιορισμοί της θεώρησης του εποικοδομισμού. Κοινωνικό-πολιτισμική οπτική (η θεωρία του Vygotsky), συνεισφορά και περιορισμοί της θεωρίας του Vygotsky. Έννοια, Αντιλήψεις – Κατηγορίες – Πλαίσια. Η μέθοδος του πειράματος σχεδιασμού (Design Experiment). |
||
Αναζήτηση των αντιλήψεων των μαθητών στα μαθηματικά (Μέρος Γ) Η εφαρμογή του πειράματος, ανάλυση των δεδομένων (retrospective). Η σχεσιακή όψη. Παρουσιάσεις εργασιών φοιτητών. |
||
Αναζήτηση των αντιλήψεων των μαθητών στα μαθηματικά (Μέρος Δ) Ανάλυση περιεχομένου, βασικές ιδέες της ανάλυσης περιεχομένου. |
||
Παρουσίαση εργασίας φοιτητή "Analysis through microscopic examination of data, Basics of Qualitative Research Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory", J.Corbin, A.Strauss. |
||
Παρουσίαση εργασίας φοιτητή Ερευνητικό ερώτημα και ανάλυση σε άξονες, "Graphic Linear equations" (timss video study). |
||
Παρουσίαση εργασιών φοιτητών "Finding the value of an angle" (timss video study). |
||
Παραδείγματα Κριτικών Περιπτώσεις |