11. Απόψεις

Στην ενότητα αυτή θα συζητήσουμε πιθανούς τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Οι συμμετέχοντες θα καταθέσουν τις απόψεις τους και θα προχωρήσουν σε διάλογο και βελτίωση των ιδεών τους.

 

Κείμενα που θα διανεμηθούν

Ethics and corruption in education. Jacques Hallak and Muriel Poisson (Unesco,2002).
Private tutoring: a hidden educational problem. Mansourg Hussein (short paper, University of Southampton, χ.χ.).
«Immigrant workers and the shadow education system». Mary-Ellen Boyle (Educational Policy, 1999).
Adverse effects of private supplementary tutoring: dimensions, implications, and government responses. Mark Bray (Unesco,2003).
«Private tutoring and public corruption: a cost-effective education system for developing counties». Bagala Biswal (The Developing Economies, 1999).
Shadow education: school quality and demant for private tutoring in Korea. Taejong Kim (Kyoto University, 2005).
Shadow education system: private tutoring and its implications for planners. Mark Bray (Unesco, 1999).
«The transformation of private tutoring: education in a franchise form». Janice Aurini and Scott Davies (paper presented at the annual meeting of the CSAA, 2003).