«Φροντιστήρια» και «ιδιαίτερα μαθήματα» στην Ελλάδα, «juky» και «yobikô» στην Ιαπωνία: «Σκιώδη» εκπαιδευτικά συστήματα, τα οποία επηρεάζουν τη ποιότητα του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Η συζήτηση στην Ελλάδα μόλις τώρα αρχίζει, ενώ έχουμε και ερευνητικά δεδομένα από τη πλευρά της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των σκιωδών εκπαιδευτικών συστημάτων, ποια ανάγκη τα γεννάει, ποια είναι τα οικονομικά τους δεδομένα, ποιοι διδάσκουν σε αυτά και πώς επηρεάζεται τελικά το δημόσιο σχολείο; Αυτά τα ερωτήματα θα μας απασχολήσουν.
Ερώτημα: Τι πρέπει τελικά να θεωρούμε «παραπαιδεία» στη χώρα μας, σε ποιο βαθμό το φροντιστήριο συνδέεται με το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο των γονέων και πώς η παρακολούθησή του συμβάλλει στην βελτίωση της επίδοσης των μαθητών και μαθητριών;
9. Παιδεία και "παραπαιδεία"