8. Εκπαίδευση και οικονομική ανάπτυξη

Διάχυτη είναι η άποψη ανάμεσα στους υπεύθυνους για τη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής, καθώς και σε πολλά μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, ότι το εκπαιδευτικό σύστημα λειτουργεί ως εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης. Εντούτοις, βλέπουμε ότι τα Οικονομικά της Εκπαίδευσης δεν έχουν την άνθιση που είχαν στη δεκαετία του 1970, ενώ διδακτορικές διατριβές δεν εκπονούνται πλέον στο αντικείμενο αυτό με τους ρυθμούς που εκπονούνταν παλαιότερα. Επίσης, δεν έχει γίνει δυνατόν να υπάρξει ακόμα μια ολοκληρωμένη θεωρία που να συνδέει την οικονομική ανάπτυξη με την ποιότητα της παρερχομένης εκπαίδευσης. Όμως, ένα σημείο στο οποίο πραγματοποιούνται σήμερα ενδιαφέρουσες έρευνες από την πλευρά των οικονομολόγων είναι ο τομέας του ελεύθερου ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων και η πολιτική των εκπαιδευτικών κουπονιών (educational vouchers). Ποια είναι τα κυριότερα επιχειρήματα υπέρ και κατά του ανταγωνισμού και της χορήγησης εκπαιδευτικών κουπονιών;
Ερώτημα: Πόσο ρεαλιστική θα ήταν για τη χώρα μας η πρόταση να σταματήσει η Πολιτεία να πληρώνει τους εκπαιδευτικούς, χορηγώντας παράλληλα στους γονείς εκπαιδευτικά κουπόνια, με σκοπό την εκπαιδευτική αξιολόγηση μέσω των δυνάμεων της αγοράς (Βλ. http://www.youtube.com/watch?v=rJXB6lXBzoM&feature=related).