6. Η «αποτελεσματικότητα» του εκπαιδευτικού συστήματος
Η έννοια της «αποτελεσματικότητας» έχει στον χώρο της εκπαίδευσης μια ιστορία 35 ετών. Από τις πρώτες έρευνας κοινωνιολογικού τύπου του Coleman και του Εdmods στις Η.Π.Α. μέχρι τις πρόσφατες μελέτες σε Βρετανία, Ολλανδία, Αυστραλία και αλλού, μελετητές από όλο τον κόσμο αναζητούν τα χαρακτηριστικά ενός καλού σχολείου και ενός καλού εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός της ενότητας αυτής είναι η παρουσίαση ερευνητικών δεδομένων, ευρημάτων, μοντέλων, καθώς και ερευνητικών εργαλείων σχετικά με την έννοια της αποτελεσματικότητας.
Ερώτημα: Πώς θα μπορούσαν οι θεωρητικές αφετηρίες και τα ερευνητικά εργαλεία της «εκπαιδευτική αποτελεσματικότητα» να συνεισφέρουν στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος;