4. Μιλώντας για εκπαιδευτικά "standards"

Τι είναι τα standards (στάνταρτς) στην εκπαίδευση; Δύσκολο να δώσουμε έναν ορισμό. Με απλό τρόπο, όμως, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι τα στάνταρτς δεν είναι τίποτα άλλο από συγκεκριμένα -και σημαντικά- στατιστικά στοιχεία ή δείκτες, οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με κάποια συγκεκριμένη εκπαιδευτική θεωρία ή με κάποιο συγκεκριμένο όραμα για την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος. Ένα τέτοιο όραμα είναι, για παράδειγμα, το να φτάσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες στη Γαλλία να έχουν το baccalaureate σε υψηλά ποσοστά μέσα στον γενικό πληθυσμό. Σε άλλα εκπαιδευτικά συστήματα (υπάρχουν και χώρες με περισσότερα του ενός) έχουμε άλλα πλαίσια όσον αφορά τα εκπαιδευτικά στάνταρτς˙ πλαίσια ίσως περισσότερο προσανατολισμένα στο αναλυτικό πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάθε συστήματος. Θα παρουσιαστούν αρχικά κάποια συστήματα ελέγχου των εκπαιδευτικών στάνταρτς σε μια σειρά από χώρες. Άλλες χώρες, όμως, όπως η Γερμανία, δεν βασίζονται στα στάνταρτς όσον αφορά την εξαγωγή συμπερασμάτων για την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος. Γιατί γίνεται αυτό; Μήπως η ανάγκη για εκπαιδευτικά στάνταρτς γεννήθηκε όταν οι πολίτες σε πολλές χώρες άρχισαν να δυσπιστούν απέναντι στους εκπαιδευτικούς;
Ερώτημα: Τι είδους στάνταρτς χρειαζόμαστε για την εκπαίδευση;