Αρχαία Ελληνική Θρησκεία και Μυθολογία

Ενότητα_Δ. Άκηση 6. Μύθος-θρησκεία-πόλις (Αθήνα-Θησέας)

Προαπαιτείται η παρακολούθηση της Διάλεξης 6

Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σύμφωνα με τον Όμηρο στην Τροία βασιλιάς των Αθηναίων ήταν

Ερώτηση 2 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η αιτιολόγηση της αυτοχθονίας του πρώτου βασιλιά της Αθήνας, Κέκροπα, είναι ορατή στη μορφή του καθώς ήταν

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Σύμφωνα με τον Ελλάνικο τον Μυτιληναίο αυτόχθονες θεωρούνταν

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η εκδοχή που θέλει ως πατέρα του Θησέα τον Αιγέα εμφανίζεται:

Ερώτηση 5 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Στο σχήμα Α-Δ-Π-Ε (αποχωρισμός- δοκιμασία- περιθωριοποίηση- επιστροφή) το ταξίδι του Θησέα στην Κρήτη αποτελεί

Ερώτηση 6 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο Θησέας θεωρείται σύμφωνα με την παράδοση ιδρυτής

Ερώτηση 7 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η υποταγή της Κρήτης στην Αθήνα υποδηλώνεται μέσω

Ερώτηση 8 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η ζωφόρος του Ηφαιστείου παρουσιάζει τον Θησέα και τον Ηρακλή στον ίδιο άθλο

Ερώτηση 9 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η Αμαζονομαχία και η Κενταυρομαχία προβάλλονται ως παραλληλισμοί για

Ερώτηση 10 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ο μύθος του Θησέα ενισχύθηκε πολιτικά κυρίως από

Ερώτηση 11 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η χρήση του μύθου του Θησέα καθώς και η έμφαση στην αυτοχθονία των Αθηναίων ως πλαίσιο πολιτικής οργάνωσης παραπέμπει

Ερώτηση 12 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Η αθηναϊκή τραγωδία παρουσιάζει την Αθήνα σε έργα με ευτυχή κατάληξη. Αυτό δικαιολογείται από την έκβαση