Σημειογραφία που μας δείχνει μόνο τη διάρκεια του κάθε συμβόλου και όχι την οξύτητα του.
Τα μουσικά σύμβολα.
Οι νότες που μας δείχνουν πως να παίζουμε.
Τα σύμβολα για να παίξουμε κάποιο όργανο.
Αναγνωρίζουμε το χρόνο που διαρκεί το κάθε χτύπημα.
Αναγνωρίζουμε το σημείο στο οποίο θα γίνει το κάθε χτύπημα, αν δηλαδή είναι στην άκρη του οργάνου, πιο μέσα ή στο κέντρο.
Αναγνωρίζουμε το χρόνο που διαρκεί το κάθε χτύπημα, το σημείο στο οποίο θα γίνει (άκρη του οργάνου, πιο μέσα ή στο κέντρο) αλλά και τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει το κάθε χτύπημα («στράκα», 2-3 δάχτυλα, ανοικτή παλάμη κτλ).
Τη μελωδία που μπορεί να έχει το κάθε χτύπημα
Τον τρόπο που παίζουν οι «πρακτικοί οργανοπαίχτες».
Να μαθαίνουμε ένα κομμάτι «με το αυτί».
Να παίζουμε όπως οι λαϊκοί οργανοπαίχτες.
Να χρησιμοποιούμε λεκτικά σχήματα για την απομνημόνευση των ρυθμικών σχημάτων.
Οι βασικές συλλαβές που χρησιμοποιούμε είναι το dum και το tek και μας δείχνουν πόσο διαρκεί η κάθε συλλαβή.
Οι βασικές συλλαβές που χρησιμοποιούμε είναι το dum και το tek και μας δείχνουν που και πως θα χτυπήσουμε το δέρμα.
Οι βασικές συλλαβές που χρησιμοποιούμε είναι το dum και το tek και μας βοηθούν να θυμόμαστε τους διάφορους ρυθμούς.
Οι βασικές συλλαβές που χρησιμοποιούμε είναι το dum - dum και το teke και μας βοηθούν να μαθαίνουμε μουσική.
Καμία.
Καμία ως προς το χτύπημα (ήχο) αλλά διαφέρει στις χρονικές αξίες.
Καμία ως προς τις χρονικές αξίες αλλά διαφέρει στο χτύπημα (ήχο).
Αφορά άλλη προφορική μουσική παράδοση.
Καμία στις χρονικές αξίες αλλά διαφέρει στο χτύπημα (ήχο).
Ένα μέτρο το οποίο περιέχει ένα dum και ένα tek.
Το μέτρο το οποίο περιέχει μόνο δυο χτυπήματα.
Το μέτρο το οποίο εμπεριέχει μια ομαδοποίηση η οποία ανταποκρίνεται σε ισόχρονο μέτρημα 2 χτυπημάτων (1, 2).
Το μέτρο το οποίο έχει πολλά χτυπήματα αλλά με περιοδικότητα.
Ένα μέτρο το οποίο περιέχει ένα dum και δύο tek.
Το μέτρο το οποίο περιέχει μόνο τρία χτυπήματα.
Το μέτρο το οποίο εμπεριέχει μια ομαδοποίηση η οποία ανταποκρίνεται σε ισόχρονο μέτρημα 3 χτυπημάτων (1, 2, 3).
Το μέτρο το οποίο έχει πολλά χτυπήματα χωρίς περιοδικότητα.
Για να βρίσκουμε εύκολα και με ασφάλεια το μέτρο ενός κομματιού.
Για να μπορούμε να παίξουμε κάτι.
Για να μαθαίνουμε πιο εύκολα τη μουσική ενός κομματιού.
Για να μπορούμε να παίξουμε κάτι με μεγάλη ακρίβεια.
Η μελωδία μας «οδηγεί» να λέμε τη λέξη Τώρα και έτσι ξέρουμε ότι παίζουμε ένα 2σημο.
Λέμε τη λέξη Τώρα και αρχίζουμε να παίζουμε ένα 2σημο.
Όταν επαναλαμβάνουμε τη λέξη Τώρα μαθαίνουμε πιο εύκολα τη μουσική ενός 2σημου κομματιού.
Αν ακούγοντας ένα κομμάτι μπορούμε να λέμε επανειλημμένα τη λέξη Τώρα χωρίς να παρατονίζεται και χωρίς να «τραβάμε» κάποια από τις συλλαβές ξέρουμε ότι αυτό αντιστοιχεί σε 2σημο μέτρο.
Έχουμε 7σημο μέτρο επειδή η κάθε συλλαβή αντιστοιχεί σε ένα μέρος του μέτρου (ένα μέτρημα).
Έχουμε 3σημο μέτρο επειδή η χρησιμοποιούμε 3 λέξεις.
Έχουμε 7σημο μέτρο επειδή η επαναλαμβάνεται η λέξη Τώρα.
Έχουμε 2σημο μέτρο επειδή υπερισχύει η επανάληψη της λέξης Τώρα.
Έχουμε α) 3σημο, β) 3σημο, γ) 4σημο, δ) 4σημο και ε) 4σημο επειδή η χρησιμοποιούμε 3 λέξεις.
Έχουμε α) 7σημο, β) 9σημο, γ) 7σημο, δ) 9σημο και ε) 10σημο επειδή η κάθε συλλαβή αντιστοιχεί σε ένα μέρος του μέτρου.
Έχουμε α) 7σημο, β) 7σημο, γ) 9σημο, δ) 9σημο και ε) 10σημο επειδή η κάθε συλλαβή αντιστοιχεί σε ένα μέρος του μέτρου.
Έχουμε 2σημο μέτρο επειδή υπερισχύει η επανάληψη της λέξης Τώρα εκτός από το ε) όπου δεν υπερισχύει καμία από τις δύο μετρικές λέξεις.
Επειδή το ζεϊμπέκικο μας δημιουργεί την αίσθηση ότι ο ρυθμός του «διακόπτεται» και επομένως η κάθε συλλαβή από τις μετρικές λέξεις Σήμερα Τώρα δεν έχει ίδια διάρκεια.
Επειδή είναι ένας χορός ο οποίος έχει βασικά αυτοσχεδιαστικά βήματα.
Επειδή είναι δύσκολος ρυθμός.
Επειδή τα διάφορα ρυθμικά σχήματα ακολουθούν τους στίχους.
Σε ένα χασάπικο.
Σε ένα καλαματιανό.
Σε ένα χασαποσέρβικο.
Σε ένα Τσάμικο.
Σε ένα τσάμικο.
Σε ένα συρτό.
Σε ένα ζεϊμπέκικο.
Σε ένα καρσιλαμά.
Σε ένα τσιφτετέλι.