Media Monitoring
Σταμάτης Πουλακιδάκος
Στο μάθημα "Monitoring των ΜΜΕ" διδάσκεται η ερευνητική αξία και οι ποικίλες πρακτικές λειτουργίες της παρακολούθησης των ΜΜΕ (στην εσωτερική και εξωτερική πολιτική, στο image making ατόμων και εμπορικών, πολιτικών κ.ά. φορέων), η σχέση του με τις άλλες μορφές έρευνας των ΜΜΕ, η εξάπλωσή του στην Ελλάδα και το υπόλοιπο κόσμο κ.λπ.
Ταυτόχρονα εκπαιδεύονται οι φοιτητές/τριες στην οργάνωση και διεξαγωγή, αλλά και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων καταγραφής και παρακολούθησης των ΜΜΕ.
Ειδικότερα εκπαιδεύονται στην θεωρία του monitoring αλλά και στη δημιουργία πρωτοκόλλων παρακολούθησης, στο σχηματισμό βάσεων δεδομένων, την εισαγωγή δεδομένων (data entry), την ανάλυση και τη χρήση των δεδομένων της παρακολούθησης.
ΛιγότεραΣτο μάθημα "Monitoring των ΜΜΕ" διδάσκεται η ερευνητική αξία και οι ποικίλες πρακτικές λειτουργίες της παρακολούθησης των ΜΜΕ (στην εσωτερική και εξωτερική πολιτική, στο image making ατόμων και εμπορικών, πολιτικών κ.ά. φορέων), η σχέση του με τις άλλες μορφές έρευνας των ΜΜΕ, η εξάπλωσή του στην Ελλάδα και το υπόλοιπο κόσμο κ.λπ.
Ταυτόχρονα εκπαιδεύονται οι φοιτητές/τριες στην οργάνωση και διεξαγωγή, αλλά και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων καταγραφής και παρακολούθησης των ΜΜΕ.
Ειδικότερα εκπαιδεύονται στην θεωρία του monitoring αλλά και στη δημιουργία πρωτοκόλλων παρακολούθησης, στο σχηματισμό βάσεων δεδομένων, την εισαγωγή δεδομένων (data entry), την ανάλυση και τη χρήση των δεδομένων της παρακολούθησης.
Στο μάθημα "Monitoring των ΜΜΕ" διδάσκεται η ερευνητική αξία και οι ποικίλες πρακτικές λειτουργίες της παρακολούθησης των ΜΜΕ (στην εσωτερική και εξωτερική πολιτική, στο image making ατόμων και εμπορικών, πολιτικών κ.ά. φορέων), η σχέση του με τις άλλες μορφές έρευνας των ΜΜΕ, η εξάπλωσή του στην Ελλάδα και το υπόλοιπο κόσμο κ.λπ.
Ταυτόχρονα εκπαιδεύονται οι φοιτητές/τριες στην οργάνωση και διεξαγωγή, αλλά και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων καταγραφής και παρακολούθησης των ΜΜΕ.
Ειδικότερα εκπαιδεύονται στην θεωρία του monitoring αλλά και στη δημιουργία πρωτοκόλλων παρακολούθησης, στο σχηματισμό βάσεων δεδομένων, την εισαγωγή δεδομένων (data entry), την ανάλυση και τη χρήση των δεδομένων της παρακολούθησης.
Περίγραμμα
Περιεχόμενο μαθήματος
1η εβδομάδα: Εισαγωγή στη σκοπιμότητα του μαθήματος
Εισαγωγή στη θεωρία και τις χρήσεις του επιστημονικού monitoring των ΜΜΕ
2η εβδομάδα: Ερευνητικές μεθοδολογίες (ποσοτικές- ποιοτικές)-Ανάλυση περιεχομένου- Media Monitoring
3η – 4η εβδομάδα: Δόμηση ερευνητικής εργασίας- Χρήση βιβλιοθηκών- Χρήση βιβλιογραφικών πηγών- Αναφορές παραπομπών και βιβλιογραφίας
5η εβδομάδα: Διαμόρφωση ερευνητικών ερωτημάτων- υποθέσεων εργασίας
6η εβδομάδα: Η δομή πρωτοκόλλου του γενικού/ ειδικού επιστημονικού monitoring
7η – 8η εβδομάδα: Ανάλυση τηλεοπτικού και διαδικτυακού περιεχομένου με τη βοήθεια πρωτοκόλλου έρευνας
9η εβδομάδα: Εισαγωγή στη χρήση του SPSS & δημιουργία βάσης δεδομένων
10η εβδομάδα: Εισαγωγή & Ανάλυση δεδομένων με το SPSS
11η- 13η εβδομάδα: Επεξεργασία δεδομένων- εξαγωγή βασικών αποτελεσμάτων με το SPSS
Μαθησιακοί στόχοι
Με το πέρας του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- αναγνωρίζουν τα αντικείμενα που καλύπτει ο κλάδος σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο
- κατανοούν θεωρητικές και μεθοδολογικές βάσεις και προϋποθέσεις του πεδίου του media monitoring
- μεταφέρουν και εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε τρέχοντα θέματα δημόσιας επικοινωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό
- αποκτήσουν μια πρώτη δέσμη αναλυτικών ικανοτήτων για τη αποσαφήνιση και μελέτη του τρόπου παρουσιάσης από τα ΜΜΕ των θεμάτων που απασχολούν τη δημόσια σφαίρα
- συνθέσουν γνώσεις και πληροφορίες από άλλα συναφή μαθήματα και πηγές γνώσης που επιστημολογικά εμπίπτουν στον κύκλο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ
- να αξιολογούν και να αντιμετωπίζουν κριτικά τη σχέση μέσων επικοινωνίας και κοινωνικής πραγματικότητας
Προτεινόμενα συγγράμματα
- Πλειός, Γ. (2011). Η κοινωνία της ενημέρωσης. Ειδήσεις και νεωτερικότητα. Αθήνα: Καστανιώτης.
- Πουλακιδάκος Σ. (2014) “Προπαγάνδα και Δημόσιος Λόγος. Η παρουσίαση του Μνημονίου από τα Ελληνικά ΜΜΕ”. Αθήνα: Εκδόσεις DaVinci.
Ομάδα στόχος
Φοιτητές τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ενδιαφερόμενοι για την καταγραφή και ανάλυση του λόγου των μέσων επικοινωνίας.
Βιβλιογραφία
- Bruce Merchant“Media Monitoring Service for the Digital Age the Burrelle's Story”, Public Relations Quarterly, Vol. 46, 2001.
- Business Dictionary, “Monitoring”, στο http://www.businessdictionary.com/definition/monitoring.html.
- Edwards, D., Golding, P., Howitt, D., McLachlan, S., MacMillan, K. (1999), “An audit of democracy: Media monitoring, citizenship, and public policy”, στο Nordenstreng K., Griffin M. (επιμ.),International Media Monitoring, Cresskill, NJ: Hampton Press, σελ. 39 – 55.
- EU Monitoring and Advocacy Program, Network Media Program (2005), Television across Europe: regulation, policy and independence, Monitoring Reports, Volume 3, Budapest & New York: Open Society Institute.
- Field A. (2009) Discovering Statistics using SPSS, London, Sage.
- Gallagher (2001), Gender setting: new agendas for media monitoring and advocacy, London: Zed Books.
- Joaquim P. Marques de Sá (2003) Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Berlin, Springer.
- Kaarle Nordenstreng and Michael Griffin (eds), International Media Monitoring. Hampton Press, 1999.
- Kean J. (2008), “Monitory democracy?”, Paper prepared for the ESRC Seminar Series, “Emergent Publics”, The Open University, Milton Keynes, 13th-14th March 2008, στο http://www.open.ac.uk/socialsciences/emergentpublics/seminar1/keane_monitory_democracy.pdf
- Klaus Bruhn Jensen (Ed.) Handbook of Media and Communications Research: Qualitative and Quantitative Research Methodologies. London: Routledge, 2002.
- Krippendorff (2004), Content analysis: an introduction to its methodology, Thousand Oaks, California: Sage.
- National Democratic Institute for Intern, Ndi Handbook: How Domestic Organizations Monitor Elections: An A to Z Guide. National Democratic Institute for Internation, 1995.
- Nordenstreng Κ. (1999), “Media monitoring: watching the watchdogs”, στο Nordenstreng Κ., Griffin Μ. (επιμ),International Media Monitoring, Cresskill, New Jersey: Hampton Press, σελ. 343 – 352.
- Pirkis J., Warwick Blood R., Francis C., Putnis P., Burgess Ph., Morley B., Stewart A. and Trish Payne, The Media Monitoring Project: A Baseline Description Of How The Australian Media Report And Portray Suicide And Mental Health And Illness, at http://www.mindframe-media.info/client_images/372856.pdf
- Ramonet I. (2003), “Set the media free”, Le monde diplomatique, στο http://mondediplo.com/2003/10/01media.
- Richard L. Klein, et al Building Confidence in the Voter Registration Process: An Ndi Monitoring Guide for Political Parties and Civic Organizations. National Democratic Institute for Internation, 2001.
- Richard Weiner, “Have Database Services Replaced Clipping Services? A Detailed Analysis of Print Media Monitoring”, Public Relations Quarterly, Vol. 39, 1994.
- Robert Norris, et al, Media Monitoring to Promote Democratic Elections: An Ndi Handbook for Citizen Organizations. National Democratic Institute for Internation, 2002.
- Γναρδέλλης Χ (2006) Ανάλυση δεδομένων με το SPSS 14.0 for Windows, Αθήνα, Παπαζήσης
- Δαφέρμος Β (2005) Κοινωνική Στατιστική με το SPSS, Αθήνα, Ζήτη.
- Μακράκης Β (2005) Ανάλυση δεδομένων στην επιστημονική έρευνα με τη χρήση SPSS, Αθήνα, Gutenberg.
- Συμεωνάκη Μ (2008) Στατιστική Ανάλυση Κοινωνικών Δεδομένων με το SPSS 15.0, Αθήνα, Σοφία.
- Κυριαζή Ν (2001) Κοινωνιολογική Έρευνα: κριτική Επισκόπηση των Μεθόδων και των Τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Διδάσκοντες
Γιώργος Πλειός
Σταμάτης Πουλακιδάκος
---
Ο Σταμάτης Πουλακιδάκος εργάζεται ως Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο οποίο ολοκλήρωσε και τη διδακτορική του διατριβή. Επιπλέον, είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών MSc in New Media, Information and Society από το London School of Economics. Ειδικεύεται στην καταγραφή και ανάλυση του περιεχομένου των ΜΜΕ και στην ποσοτική ανάλυση περιεχομένου. Ταυτόχρονα εργάζεται ως καθηγητής στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο στο πλαίσιο του προγράμματος BA in Media Production σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Queen Margaret του Εδιμβούργου. Έχει λάβει μέρος σε πλήθος ερευνών και έχει συμμετάσχει σε διάφορα συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Stamatis Poulakidakos is Senior Research Associate and Teaching Assistant at the Department of Communication and Media Studies of the National and Kapodistrian University of Athens (NKUA). He holds a BA and a PhD degrees from the Department of Communication and Media Studies (NKUA), and an MA degree in New Media, Information and Society from London School of Economics (LSE). He works at the Laboratory for Social Research in Mass Media, Department of Communication and Media Studies (NKUA), specialized in media monitoring and quantitative content analysis. At the same time he is a tutor at the BA in Media Production programme of the Athens Metropolitan College, in collaboration with Queen Margaret University of Edinburgh. He has taken part in many research projects and has participated in various Greek and international conferences. He has authored the book “Propaganda and Public Discourse. The presentation of the MoU by the Greek Media” (Athens: DaVinci Books). In addition, he has published several papers on issues having to do with political communication, propaganda, social media and the public sphere, political advertisements, protests and other media related issues.
1η εβδομάδα: Εισαγωγή στη σκοπιμότητα του μαθήματος
Εισαγωγή στη θεωρία και τις χρήσεις του επιστημονικού monitoring των ΜΜΕ
2η εβδομάδα: Ερευνητικές μεθοδολογίες (ποσοτικές- ποιοτικές)-Ανάλυση περιεχομένου- Media Monitoring
3η – 4η εβδομάδα: Δόμηση ερευνητικής εργασίας- Χρήση βιβλιοθηκών- Χρήση βιβλιογραφικών πηγών- Αναφορές παραπομπών και βιβλιογραφίας
5η εβδομάδα: Διαμόρφωση ερευνητικών ερωτημάτων- υποθέσεων εργασίας
6η εβδομάδα: Η δομή πρωτοκόλλου του γενικού/ ειδικού επιστημονικού monitoring
7η – 8η εβδομάδα: Ανάλυση τηλεοπτικού και διαδικτυακού περιεχομένου με τη βοήθεια πρωτοκόλλου έρευνας
9η εβδομάδα: Εισαγωγή στη χρήση του SPSS & δημιουργία βάσης δεδομένων
10η εβδομάδα: Εισαγωγή & Ανάλυση δεδομένων με το SPSS
11η- 13η εβδομάδα: Επεξεργασία δεδομένων- εξαγωγή βασικών αποτελεσμάτων με το SPSS
Με το πέρας του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- αναγνωρίζουν τα αντικείμενα που καλύπτει ο κλάδος σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο
- κατανοούν θεωρητικές και μεθοδολογικές βάσεις και προϋποθέσεις του πεδίου του media monitoring
- μεταφέρουν και εφαρμόζουν τις γνώσεις τους σε τρέχοντα θέματα δημόσιας επικοινωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό
- αποκτήσουν μια πρώτη δέσμη αναλυτικών ικανοτήτων για τη αποσαφήνιση και μελέτη του τρόπου παρουσιάσης από τα ΜΜΕ των θεμάτων που απασχολούν τη δημόσια σφαίρα
- συνθέσουν γνώσεις και πληροφορίες από άλλα συναφή μαθήματα και πηγές γνώσης που επιστημολογικά εμπίπτουν στον κύκλο της επικοινωνίας και των ΜΜΕ
- να αξιολογούν και να αντιμετωπίζουν κριτικά τη σχέση μέσων επικοινωνίας και κοινωνικής πραγματικότητας
- Πλειός, Γ. (2011). Η κοινωνία της ενημέρωσης. Ειδήσεις και νεωτερικότητα. Αθήνα: Καστανιώτης.
- Πουλακιδάκος Σ. (2014) “Προπαγάνδα και Δημόσιος Λόγος. Η παρουσίαση του Μνημονίου από τα Ελληνικά ΜΜΕ”. Αθήνα: Εκδόσεις DaVinci.
Φοιτητές τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ενδιαφερόμενοι για την καταγραφή και ανάλυση του λόγου των μέσων επικοινωνίας.
- Bruce Merchant“Media Monitoring Service for the Digital Age the Burrelle's Story”, Public Relations Quarterly, Vol. 46, 2001.
- Business Dictionary, “Monitoring”, στο http://www.businessdictionary.com/definition/monitoring.html.
- Edwards, D., Golding, P., Howitt, D., McLachlan, S., MacMillan, K. (1999), “An audit of democracy: Media monitoring, citizenship, and public policy”, στο Nordenstreng K., Griffin M. (επιμ.),International Media Monitoring, Cresskill, NJ: Hampton Press, σελ. 39 – 55.
- EU Monitoring and Advocacy Program, Network Media Program (2005), Television across Europe: regulation, policy and independence, Monitoring Reports, Volume 3, Budapest & New York: Open Society Institute.
- Field A. (2009) Discovering Statistics using SPSS, London, Sage.
- Gallagher (2001), Gender setting: new agendas for media monitoring and advocacy, London: Zed Books.
- Joaquim P. Marques de Sá (2003) Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Berlin, Springer.
- Kaarle Nordenstreng and Michael Griffin (eds), International Media Monitoring. Hampton Press, 1999.
- Kean J. (2008), “Monitory democracy?”, Paper prepared for the ESRC Seminar Series, “Emergent Publics”, The Open University, Milton Keynes, 13th-14th March 2008, στο http://www.open.ac.uk/socialsciences/emergentpublics/seminar1/keane_monitory_democracy.pdf
- Klaus Bruhn Jensen (Ed.) Handbook of Media and Communications Research: Qualitative and Quantitative Research Methodologies. London: Routledge, 2002.
- Krippendorff (2004), Content analysis: an introduction to its methodology, Thousand Oaks, California: Sage.
- National Democratic Institute for Intern, Ndi Handbook: How Domestic Organizations Monitor Elections: An A to Z Guide. National Democratic Institute for Internation, 1995.
- Nordenstreng Κ. (1999), “Media monitoring: watching the watchdogs”, στο Nordenstreng Κ., Griffin Μ. (επιμ),International Media Monitoring, Cresskill, New Jersey: Hampton Press, σελ. 343 – 352.
- Pirkis J., Warwick Blood R., Francis C., Putnis P., Burgess Ph., Morley B., Stewart A. and Trish Payne, The Media Monitoring Project: A Baseline Description Of How The Australian Media Report And Portray Suicide And Mental Health And Illness, at http://www.mindframe-media.info/client_images/372856.pdf
- Ramonet I. (2003), “Set the media free”, Le monde diplomatique, στο http://mondediplo.com/2003/10/01media.
- Richard L. Klein, et al Building Confidence in the Voter Registration Process: An Ndi Monitoring Guide for Political Parties and Civic Organizations. National Democratic Institute for Internation, 2001.
- Richard Weiner, “Have Database Services Replaced Clipping Services? A Detailed Analysis of Print Media Monitoring”, Public Relations Quarterly, Vol. 39, 1994.
- Robert Norris, et al, Media Monitoring to Promote Democratic Elections: An Ndi Handbook for Citizen Organizations. National Democratic Institute for Internation, 2002.
- Γναρδέλλης Χ (2006) Ανάλυση δεδομένων με το SPSS 14.0 for Windows, Αθήνα, Παπαζήσης
- Δαφέρμος Β (2005) Κοινωνική Στατιστική με το SPSS, Αθήνα, Ζήτη.
- Μακράκης Β (2005) Ανάλυση δεδομένων στην επιστημονική έρευνα με τη χρήση SPSS, Αθήνα, Gutenberg.
- Συμεωνάκη Μ (2008) Στατιστική Ανάλυση Κοινωνικών Δεδομένων με το SPSS 15.0, Αθήνα, Σοφία.
- Κυριαζή Ν (2001) Κοινωνιολογική Έρευνα: κριτική Επισκόπηση των Μεθόδων και των Τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Γιώργος Πλειός
Σταμάτης Πουλακιδάκος
---
Ο Σταμάτης Πουλακιδάκος εργάζεται ως Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο οποίο ολοκλήρωσε και τη διδακτορική του διατριβή. Επιπλέον, είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών MSc in New Media, Information and Society από το London School of Economics. Ειδικεύεται στην καταγραφή και ανάλυση του περιεχομένου των ΜΜΕ και στην ποσοτική ανάλυση περιεχομένου. Ταυτόχρονα εργάζεται ως καθηγητής στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο στο πλαίσιο του προγράμματος BA in Media Production σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Queen Margaret του Εδιμβούργου. Έχει λάβει μέρος σε πλήθος ερευνών και έχει συμμετάσχει σε διάφορα συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Stamatis Poulakidakos is Senior Research Associate and Teaching Assistant at the Department of Communication and Media Studies of the National and Kapodistrian University of Athens (NKUA). He holds a BA and a PhD degrees from the Department of Communication and Media Studies (NKUA), and an MA degree in New Media, Information and Society from London School of Economics (LSE). He works at the Laboratory for Social Research in Mass Media, Department of Communication and Media Studies (NKUA), specialized in media monitoring and quantitative content analysis. At the same time he is a tutor at the BA in Media Production programme of the Athens Metropolitan College, in collaboration with Queen Margaret University of Edinburgh. He has taken part in many research projects and has participated in various Greek and international conferences. He has authored the book “Propaganda and Public Discourse. The presentation of the MoU by the Greek Media” (Athens: DaVinci Books). In addition, he has published several papers on issues having to do with political communication, propaganda, social media and the public sphere, political advertisements, protests and other media related issues.
- Εισαγωγή στη σκοπιμότητα του μαθήματος
- Εισαγωγή στη θεωρία και τις χρήσεις του επιστημονικού monitoring των ΜΜΕ
- Ερευνητικές μεθοδολογίες (ποσοτικές- ποιοτικές)
- Ανάλυση περιεχομένου
- Media Monitoring
- Δόμηση ερευνητικής εργασίας
- Χρήση βιβλιοθηκών - Χρήση βιβλιογραφικών πηγών - Αναφορές παραπομπών και βιβλιογραφίας
- Διαμόρφωση ερευνητικών ερωτημάτων - υποθέσεων εργασίας
- Η δομή πρωτοκόλλου του γενικού/ ειδικού επιστημονικού monitoring
- Ανάλυση τηλεοπτικού και διαδικτυακού περιεχομένου με τη βοήθεια πρωτοκόλλου έρευνας
- Εισαγωγή στη χρήση του SPSS
- Δημιουργία βάσης δεδομένων
- Εισαγωγή & Ανάλυση δεδομένων με το SPSS
- Επεξεργασία δεδομένων- εξαγωγή βασικών αποτελεσμάτων με το SPSS
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 0
Αρ. Προβολών : 0
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -