Πρακτικές Διδασκαλίας της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας
Μαρίνα Βήχου
Το μάθημα έχει χαρακτήρα βιωματικού εργαστηρίου πρακτικών διδασκαλίας της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας με έμφαση στην ενεργή και αναστοχαστική μάθηση.
ΛιγότεραΤο μάθημα έχει χαρακτήρα βιωματικού εργαστηρίου πρακτικών διδασκαλίας της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας με έμφαση στην ενεργή και αναστοχαστική μάθηση.
Το μάθημα έχει χαρακτήρα βιωματικού εργαστηρίου πρακτικών διδασκαλίας της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας με έμφαση στην ενεργή και αναστοχαστική μάθηση.
Περίγραμμα
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της παιδαγωγικής και διδακτικής ικανότητας των φοιτητών ως μελλοντικών καθηγητών της Γαλλικής γλώσσας.
Οι πρακτικές διδασκαλίας που αναλύονται στοχεύουν:
- στην αξιοποίηση των προηγούμενων εμπειριών, δεξιοτήτων και γνώσεων του μαθητή
- στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητάς του
- στην ενίσχυση της συνειδητής και αυτόνομης μάθησης
- στη δημιουργία ισότιμων σχέσεων και αλληλεπιδράσεων στην τάξη.
Περιεχόμενο μαθήματος
Οι συμμετέχοντες καλούνται να εξερευνήσουν τρόπους διδασκαλίας που ευνοούν την ουσιαστική εμπλοκή του μαθητή στη διαδικασία μάθησης μέσα από πρακτικές εμπνευσμένες από το Θέατρο και την Παιδαγωγική του καταπιεζόμενου (Augusto Boal, Paulo Freire).
Διδάσκοντες
H Μαρίνα Βήχου είναι Επίκ. Καθηγήτρια του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ με γνωστικό αντικείμενο τη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της σχετίζονται με τη διαπολιτισμική και διεπιστημονική διάσταση της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας. Στις ευρύτερες ερευνητικές δραστηριότητές της περιλαμβάνονται η μεθοδολογία της έρευνας στη διδακτική των γλωσσών-πολιτισμών καθώς και η μελέτη των πολιτισμικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας.
Προαπαιτούμενα
- Γενικές προαπαιτούμενες γνώσεις: Οι φοιτητές μπορούν να επιλέξουν το μάθημα μετά την ολοκλήρωση του 5ου εξαμήνου.
Βιβλιογραφία
- Συγγράμματα που προσφέρονται μέσω του συστήματος ΕΥΔΟΞΟΣ
- Προβλέπεται το βιβλίο Jeux et activités communicatives dans la classe de FLE του Fr. Weiss α
- Άλλα βιβλία (Textbooks)
- Boal Augusto Jeux pour acteurs et non-acteurs
- La Découverte
- Monod, Richard.Jeux dramatiques et pédagogie :français encore un effort !. Edilig, 1983. (Cahiers de l'éducation permanente). ISBN 2-85601-044-X
- Ryngaert, Jean-Pierre.Le jeu dramatique en milieu scolaire. 3e éd. De Boeck, 1996. (Pratiques pédagogiques). ISBN 2-8041-2259-X.
- Εκπαιδευτικό υλικό στο Διαδίκτυο
- Άρθρα με ανοικτή πρόσβαση
- Page Christiane, « Une activité de jeu dramatique dans la formation des futurs enseignants. », Connexions1/2001 (no75) , p. 173-184
URL : cairn.info/revue-connexions-2001-1-page-173.htm.
DOI : 10.3917/cnx.075.0173.
- http://www.persee.fr/doc/rfp_0556-7807_2000_num_130_1_1058
- Βίντεο με ανοικτή πρόσβαση
-
- Άλλο
Ομάδα στόχος
- Υποψήφιοι και εν ενεργεία φοιτητές/φοιτήτριες, και απόφοιτοι Τμημάτων Ξένων Φιλολογιών, καθηγητές ξένων γλωσσών
- Ενδιαφερόμενοι για τη θεματική περιοχή διδασκαλία ξένων γλωσσών και θεατρικό παιγνίδι.
Μέθοδοι διδασκαλίας
Διαδραστική διδασκαλία
Μέθοδοι αξιολόγησης
Οι φοιτητές αξιολογούνται βάσει δύο εργασιών:
α) η γραπτή ατομική εργασία αφορά στην παρουσίαση/μελέτη μιας θεωρητικής έννοιας που εξετάστηκε στο πλαίσιο του μαθήματος (βαθμός βαρύτητας 40%)
β) η προφορική ομαδική εργασία αφορά στον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση μιας δραστηριότητας (60%)
Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη της παιδαγωγικής και διδακτικής ικανότητας των φοιτητών ως μελλοντικών καθηγητών της Γαλλικής γλώσσας.
Οι πρακτικές διδασκαλίας που αναλύονται στοχεύουν:
- στην αξιοποίηση των προηγούμενων εμπειριών, δεξιοτήτων και γνώσεων του μαθητή
- στην ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητάς του
- στην ενίσχυση της συνειδητής και αυτόνομης μάθησης
- στη δημιουργία ισότιμων σχέσεων και αλληλεπιδράσεων στην τάξη.
Οι συμμετέχοντες καλούνται να εξερευνήσουν τρόπους διδασκαλίας που ευνοούν την ουσιαστική εμπλοκή του μαθητή στη διαδικασία μάθησης μέσα από πρακτικές εμπνευσμένες από το Θέατρο και την Παιδαγωγική του καταπιεζόμενου (Augusto Boal, Paulo Freire).
H Μαρίνα Βήχου είναι Επίκ. Καθηγήτρια του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ με γνωστικό αντικείμενο τη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της σχετίζονται με τη διαπολιτισμική και διεπιστημονική διάσταση της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας. Στις ευρύτερες ερευνητικές δραστηριότητές της περιλαμβάνονται η μεθοδολογία της έρευνας στη διδακτική των γλωσσών-πολιτισμών καθώς και η μελέτη των πολιτισμικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας.
- Γενικές προαπαιτούμενες γνώσεις: Οι φοιτητές μπορούν να επιλέξουν το μάθημα μετά την ολοκλήρωση του 5ου εξαμήνου.
- Συγγράμματα που προσφέρονται μέσω του συστήματος ΕΥΔΟΞΟΣ
- Προβλέπεται το βιβλίο Jeux et activités communicatives dans la classe de FLE του Fr. Weiss α
- Άλλα βιβλία (Textbooks)
- Boal Augusto Jeux pour acteurs et non-acteurs
- La Découverte - Monod, Richard.Jeux dramatiques et pédagogie :français encore un effort !. Edilig, 1983. (Cahiers de l'éducation permanente). ISBN 2-85601-044-X
- Ryngaert, Jean-Pierre.Le jeu dramatique en milieu scolaire. 3e éd. De Boeck, 1996. (Pratiques pédagogiques). ISBN 2-8041-2259-X.
- Boal Augusto Jeux pour acteurs et non-acteurs
- Εκπαιδευτικό υλικό στο Διαδίκτυο
- Άρθρα με ανοικτή πρόσβαση
- Page Christiane, « Une activité de jeu dramatique dans la formation des futurs enseignants. », Connexions1/2001 (no75) , p. 173-184
URL : cairn.info/revue-connexions-2001-1-page-173.htm.
DOI : 10.3917/cnx.075.0173. - http://www.persee.fr/doc/rfp_0556-7807_2000_num_130_1_1058
- Page Christiane, « Une activité de jeu dramatique dans la formation des futurs enseignants. », Connexions1/2001 (no75) , p. 173-184
- Βίντεο με ανοικτή πρόσβαση
- Άλλο
- Άρθρα με ανοικτή πρόσβαση
- Υποψήφιοι και εν ενεργεία φοιτητές/φοιτήτριες, και απόφοιτοι Τμημάτων Ξένων Φιλολογιών, καθηγητές ξένων γλωσσών
- Ενδιαφερόμενοι για τη θεματική περιοχή διδασκαλία ξένων γλωσσών και θεατρικό παιγνίδι.
Διαδραστική διδασκαλία
Οι φοιτητές αξιολογούνται βάσει δύο εργασιών:
α) η γραπτή ατομική εργασία αφορά στην παρουσίαση/μελέτη μιας θεωρητικής έννοιας που εξετάστηκε στο πλαίσιο του μαθήματος (βαθμός βαρύτητας 40%)
β) η προφορική ομαδική εργασία αφορά στον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση μιας δραστηριότητας (60%)
Πραγματοποίηση εισαγωγικών δραστηριοτήτων με στόχο τη γνωριμία των συμμετεχόντων
Δραστηριότητες για την ανάπτυξη του προφορικού λόγου
Δραστηριότητες για την ανάπτυξη του γραπτού λόγου
Δραστηριότητες παντομίμας, κ.ά.
Δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν και πραγματοποιήθηκαν από τους συμμετέχοντες ως μέρος της αξιολόγησής τους.
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 0
Αρ. Προβολών : 0