Ερμηνεία των Πράξεων

Β' ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ (ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΣΤΑΘΜΟ)

Πρόκειται για συμπλήρωση κενών κατεξοχήν από τα σχόλια του Ι. Χρυσοστόμου στο βιβλίο των Πράξεων Τόμος/PG.  60  Migne's Patrologiae Graecae http://www.lib.uoa.gr/yphresies/bibliografikes-baseis/

Ερώτηση 1 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

ΠΑΡΟΞΥΣΜΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ

PG 60.246.23  

Εἰ μὲν οὖν τις αὐτῶν τὸ ζητῶν παρωξύνετο͵ καὶ τὴν εἰς αὐτὸν τιμὴν͵ καλῶς· εἰ δὲ καὶ διδάξαι ἑκάτερος βουλόμενος͵ ὁ μὲν ταύτην͵ ὁ δὲ ἐκείνην ὥδευον͵ τοῦτο ποῖον ἔγκλημα; Πολλὰ καὶ διανοίᾳ ἐποίουν· οὐ γὰρ ἦσαν λίθοι ἢ ξύλα. Καὶ ὅρα Παῦλον ͵ καὶ τὴν αἰτίαν λέγοντα. Ἠδεῖτο γὰρ τὸν Βαρνάβαν ἀπὸ πολλῆς͵ ἅτε ἐν τοσούτοις αὐτῷ καὶ μετ΄ αὐτοῦ ὄντα· ἀλλ΄ οὐχ οὕτως ᾐδεῖτο͵ ὥστε καὶ τὸ δέον. Τίς μὲν οὖν ἄμεινον ἐβουλεύσατο͵ οὐχ ἡμῶν · τέως δὲ͵ ὅτι μεγάλη γέγονεν ͵ εἴ γε οὗτοι μὲν ἔμελλον δεύτερον ἐπισκέψεως ἀξιοῦσθαι͵ ἐκεῖνοι δὲ οὐδὲ ἅπαξ. Οὐχ ἁπλῶς ἐν Ἀντιοχείᾳ͵ ἀλλ΄ . Τί ἐδίδασκον; τί δὲ εὐηγγελίζοντο; Τούς τε ἤδη πιστοὺς͵ τούς τε οὐδέπω. Ἐπειδὴ γὰρ μυρία ἦν͵ ἔδει τῆς αὐτῶν παρουσίας. 60.249.40 Ἐκεῖνο τοίνυν ἔστιν εἰπεῖν͵ ἢ εἰ μὴ τοῦτο͵ ὅτι ἔμελλεν αὐτὸν ποιεῖν͵ καὶ οὐκ ἔδει εἶναι. Τέως δὲ ἔδει τὰ ἔθνη μηδὲν τοιοῦτον . Οὐ μικρὸν καὶ τοῦτο ἦν͵ ὅπου γε μετὰ τοσοῦτον χρόνον καὶ τοῦτο αὐτοὺς ἐσκανδάλιζεν. Ἀρχὴ ἦν τὸ τὰ ἔθνη μὴ τηρεῖν ταῦτα͵ καὶ μηδὲν ͵ μηδὲ ἔλαττον ἔχειν κατὰ τὴν πίστιν· ἑκόντες λοιπὸν . Ἐπεὶ οὖν ἔμελλε ͵ ἵνα μὴ διπλῇ πλήξῃ τοὺς Ἰουδαίους͵ περιέτεμε τοῦτον͵ καίτοι ἐξ ἡμισείας ἦν· ἀπὸ πατρὸς Ἕλληνος γὰρ ἦν͵ καὶ πιστῆς μητρός· ἀλλ΄ ὅμως ἐπειδὴ μέγα ἦν ἐκεῖνο τὸ κατόρθωμα τὸ ἐν τοῖς ἔθνεσιν͵ οὐκ ἐφρόντιζε τούτου· τὸν γὰρ λόγον ἔδει · διὰ τοῦτο καὶ αὐτὸς αὐτὸν περιέτεμεν. Ὅρα καὶ ἐνταῦθα ἀπὸ μέγα τι γενόμενον . Καὶ ἐπερίσσευον τῷ ἀριθμῷ͵ῃ φησίν. Ὁρᾷς͵ ὅτι οὐ μόνον οὐδὲν ἔβλαψε περιτομὴ͵ ἀλλὰ καὶ τὰ μέγιστα ὠφέλησεν;

Ερώτηση 2 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΟΥΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥΣ

PG. 60.254.30 Καὶ ὁ ὄχλος κατ΄ αὐτῶν. Ὢ τῆς οὐκ ͵ οὐ μετέδωκαν λόγου· καίτοι τοιούτου θαύματος γενομένου δέον ͵ δέον ὡς καὶ εὐεργέτας ἔχειν. Εἰ γὰρ ἐβούλεσθε͵ διὰ τί τοιοῦτον εὑρόντες͵ μὴ ; Τοῦτο λαμπροτέρους ποιεῖ͵ τὸ δύνασθαι δαίμονας ἀπελαύνειν͵ ἢ τὸ αὐτοῖς πείθεσθαι. Ἰδοὺ καὶ ͵ καὶ ἡ πλέον ἴσχυσε. Καὶ οἱ στρατηγοὶ͵ τὰ ἱμάτια αὐτῶν͵ ἐκέλευον ῥαβδίζειν· πολλάς τε ἐπιθέντες αὐτοῖς πληγὰς͵ ἔβαλον εἰς φυλακὴν͵ παραγγείλαντες τῷ δεσμοφύλακι ἀσφαλῶς τηρεῖν αὐτούς.ῃ Ὁ μὲν οὖν Παῦλος τὸ πᾶν ͵ καὶ τὰ θαύματα καὶ τὴν · τῶν δὲ κινδύνων καὶ ὁ κοινωνεῖ. Τί ἐστι͵ Διαπονηθεὶς δὲ ὁ Παῦλος; Τὴν ͵ φησὶν͵ ἰδὼν τοῦ δαίμονος͵ καθὼς αὐτὸς ἀλλαχοῦ λέγει· Οὐ γὰρ αὐτοῦ τὰ ἀγνοοῦμεν. Διὰ τί μὴ εἶπον͵ ὅτι Τὸν δαίμονα ἐξέβαλον͵ ὅτι εἰς Θεὸν ἠσέβησαν͵ ἀλλ΄ ἐπὶ τρέπονται; ῟Ηττα αὐτοῖς τοῦτο ἦν. Οὕτω καὶ ἐπὶ τοῦ Χριστοῦ ἔλεγον· Οὐκ ἔχομεν βασιλέα͵ εἰ μὴ Καίσαρα. Πᾶς ὁ ἑαυτὸν ποιῶν βασιλέα͵ ἀντιλέγει τῷ . .... 60.255.20 Ἀλλ΄ ὅπερ Σίμων λέγων· Δότε μοι͵ ἵνα ᾧ ἐὰν ἐπιθῶ τὰς χεῖρας͵ λαμβάνῃ Πνεῦμα ἅγιον· τοῦτο καὶ οὗτος ἐποίει· ἐπειδὴ εἶδεν ͵ καὶ ὧδε ὑποκρίνεται͵ ταύτῃ προσεδόκησεν ἑαυτὸν ἀφίεσθαι ἐν τῷ σώματι͵ εἰ τὰ αὐτὰ . Εἰ δὲ παρὰ ἀνθρώπου Οὐχ ὁ αἶνος ἐν τῷ στόματι ἁμαρτωλοῦ͵ πολλῷ μᾶλλον παρὰ δαίμονος· εἰ παρὰ ἀνθρώπων τὴν μαρτυρίαν οὐ λαμβάνει ὁ Χριστὸς͵ οὐδὲ παρὰ ͵ πολλῷ μᾶλλον παρὰ δαίμονος. Τὸ γὰρ κηρύττειν οὐκ ἀνθρώπων͵ ἀλλὰ ἁγίου. Ἐπεὶ οὖν ἐποίουν βοῶντες͵ τῇ κραυγῇ καταπλήξειν ἐνόμισαν͵ λέγοντες· Οὗτοι οἱ ἄνθρωποι ἡμῶν τὴν πόλιν.ῃ Τί λέγεις; πείθῃ τῷ δαίμονι; διὰ τί οὐχὶ καὶ ἐνταῦθα; 60.255.52 Ορα αὐτοὺς οὐκ ἀποκρινομένους οὐδὲ ͵ ἵνα μείζονος ἄξιοι θαύματος γένωνται. Ὅταν γὰρ͵ φησὶν͵ ͵ τότε δυνατός εἰμι. Ἀρκεῖ σοι ἡ μου· ἡ γὰρ δύναμίς μου ἐν τελειοῦται. Ὥστε καὶ ἀπὸ τῆς ἐπιεικείας αὐτοὺς ἐχρῆν. Ὅσῳ ἀκριβεστέρα ἡ φυλακὴ γίνεται͵ τοσούτῳ τὸ θαῦμα . Ἴσως τὴν ἐκκόψαι βουλόμενοι τοῦτο ἐποίουν ἐκεῖνοι. Ἐπειδὴ εἶδον τὸν ὄχλον ἐφεστῶτα͵ ταῖς μὲν τὸν θυμὸν τέως στῆσαι ἐβούλοντο͵ τῷ δὲ εἰς δεσμωτήριον ἐμβαλεῖν καὶ παραγγεῖλαι ἀσφαλῶς τηρεῖν͵ ἀκοῦσαι ἤθελον τοῦ . Καὶ ἠσφαλίσατο͵ῃ φησὶν͵ εἰς τὸ ξύλον͵ῃ ὡς ἂν εἴποι τις͵ Εἰς τὸν . Πόσων δακρύων τὰ νῦν ἄξια; Ἐκεῖνοι μὲν ἔπαθον ὅσα καὶ ἔπαθον͵ ἡμεῖς δὲ ἐν ͵ ἡμεῖς δὲ ἐν θεάτροις. Ὅθεν καὶ ἀπολλύμεθα͵ καὶ καταποντιζόμεθα͵ ζητοῦντες πανταχοῦ͵ καὶ οὐδὲ μέχρις διὰ τὸν Χριστὸν ἀνεχόμενοι λυπηθῆναι͵ οὐδὲ μέχρι λόγου. Τούτοις συνεχῶς ἑαυτοὺς͵ παρακαλῶ͵ ὅσα ͵ ὅσα ὑπέμειναν͵ πῶς οὐκ ἐθορυβοῦντο͵ πῶς οὐκ ἐσκανδαλίζοντο. Τὸ τοῦ Θεοῦ ἐποίουν͵ καὶ ταῦτα ἔπασχον. Οὐκ ἔλεγον͵ Τί τοῦτο κηρύττομεν͵ καὶ οὐ ἡμῶν ὁ Θεός; Ἀλλὰ καὶ τοῦτο αὐτοὺς ὠφέλει͵ καὶ χωρὶς τῆς βοηθείας αὐτῷ τῷ πράγματι ἐποίει͵ ͵ ἀκαταπλήκτους. Ἡ θλῖψις͵ῃ φησὶν͵ ὑπομονὴν .

Ερώτηση 3 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΒΕΡΟΙΑ

60.264.16 Επὶ σάββατα τρία͵ φησὶ͵ διελέχθη αὐτοῖς͵ διανοίγων ἀπὸ τῶν Γραφῶν. Καλῶς͵ ὅτε . Τοῦτο γὰρ καὶ ὁ ἐποίει͵ ἄνω καὶ κάτω ἀπὸ τῶν διαλεγόμενος͵ καὶ οὐ πανταχοῦ ἀπὸ τῶν . Ἐπειδὴ γὰρ πρὸς τοῦτον ἐναντίως εἶχον͵ καὶ ὡς πλάνον καὶ διέβαλλον͵ διὰ τοῦτο καὶ αὐτὸς ἀπὸ τῶν Γραφῶν . Ὁ μὲν γὰρ ἀπὸ τῶν σημείων ἐπιχειρῶν μόνων πείθειν͵ εἰκότως · ὁ δὲ ἀπὸ τῶν ͵ πείθων͵ οὐκ ἔχει ταύτην τὴν ὑπόνοιαν. Καὶ πολλαχοῦ εὑρίσκομεν ἀπὸ αὐτὸν πείσαντα· καὶ ἐν Ἀντιοχείᾳ δὲ πᾶσα διδάσκοντι αὐτῷ συνήχθη ἡ πόλις· οὕτω μέγα τι καὶ τοῦτό ἐστι͵ καὶ οὐ μικρὸν σημεῖον͵ ἀλλὰ καὶ σφόδρα ἐστὶ τοῦτο. Καὶ ἵνα μὴ νομίσωσιν͵ ὅτι αὐτοὶ ἴσχυσαν τὸ πᾶν͵ συγχωρεῖ αὐτοὺς ὁ Θεὸς ἐλαύνεσθαι. Δύο γὰρ ἐκ τούτου συνέβαινεν· οὔτε μέγα ὡς αὐτοὶ καθελόντες͵ οὔτε πάλιν ὡς ὑπεύθυνοι· οὕτως ἦν καὶ τὸ καλεῖσθαι. 60.265.10 Πολλοὶ μὲν οὖν ἐξ αὐτῶν καὶ τῶν Ἑλληνίδων͵ φησὶ͵ γυναικῶν. Πάλιν ἐνταῦθα πιστεύουσιν Ἕλληνες. Σὺ δέ μοι θέα͵ ὅτι ἔφυγον οὐ · ἦ γὰρ ἂν ἐπαύσαντο κηρύττοντες͵ καὶ οὐχὶ μᾶλλον . Ἀλλ΄ ἐκ τούτου δύο ἐγένετο· καὶ ἐκείνων ὁ θυμὸς ἐσβέννυτο͵ καὶ τὸ κήρυγμα ἐπεδίδου. Ἀξίως δὲ τῆς αὐτῶν εἶπεν· ὅτι ἦλθον κἀκεῖ τοὺς ὄχλους͵ τὴν μανίαν αὐτῶν αἰνιττόμενος. Εὐθέως δὲ ἐξαπέστειλαν τὸν Παῦλον οἱ ἀδελφοὶ πορεύεσθαι͵ῃ φησὶν͵ ὡς ἐπὶ τὴν θάλασσαν. Ἐνταῦθα λοιπὸν τὸν Παῦλον πέμπουσι μόνον· περὶ γὰρ αὐτοῦ ͵ μή τι πάθῃ͵ τὸ αὐτῶν αὐτὸ ὄν· οὕτως οὐ πανταχοῦ ἡ ἐνήργει͵ ἀλλ΄ εἴα αὐτοὺς καὶ ἀνθρώπινα ποιεῖν͵ αὐτοὺς καὶ ͵ καὶ εἰς μέριμναν ἐμβάλλουσα. Ὅρα γοῦν͵ ἕως Φιλίππων ἔσωσε μόνον͵ ἐντεῦθεν δὲ οὐκ ἔτι.

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 0 βαθμοί) 

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Ερώτηση 5 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Ο ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ

60.278.16 Καὶ εὑρών τινα Ἰουδαῖον ὀνόματι ͵ Ποντικὸν τῷ γένει͵ προσφάτως ἐληλυθότα ἀπὸ τῆς Ἰταλίας͵ ἔμεινε παρ΄ αὐτοῖς καὶ εἰργάζετο. Ὅρα͵ πῶς ὁ νόμος ἄρχεται λοιπόν. Κειράμενος γὰρ͵ Ἰουδαῖος ὢν͵ οὗτος ἐν μετὰ ταῦτα͵ εἰς Συρίαν συναπέρχεται Παύλῳ. Ποντικὸς ὢν͵ οὐκ ἐν Ἱεροσολύμοις οὐδὲ πλησίον ἔσπευδεν ἐλθεῖν͵ ἀλλὰ μακροτέρω. Παρ΄ αὐτῷ γοῦν μένει͵ καὶ οὐκ μένων͵ ἀλλὰ καὶ δι΄ αὐτὸ τοῦτο μένει͵ ὡς εὑρὼν καταγώγιον· πολλῷ γὰρ αὐτῷ τῶν ἐπιτηδειότερον ἦν. Καὶ μὴ γελάσῃς ἀκούων͵ ἀγαπητέ. Καθάπερ γὰρ ἡ παλαίστρα τῶν ἁπαλῶν στρωμάτων μᾶλλον χρήσιμον· οὕτω καὶ τῷ πολεμιστῇ τὸ τὸ σιδηροῦν͵ ἀλλ΄ οὐ τὸ χρυσοῦν. Καὶ εἰργάζετο κηρύττων. ἡμεῖς οἱ καὶ χωρὶς τοῦ κηρύττειν ζῶντες. Διελέγετο δὲ ἐν τῇ συναγωγῇ͵ φησὶ͵ κατὰ πᾶν ͵ ἔπειθέ τε Ἰουδαίους τε καὶ Ἕλληνας. Ἀντιτασσομένων δὲ αὐτῶν καὶ ͵ ἀπέστη. Ταύτῃ προσδοκῶν αὐτοὺς ἕλξειν μᾶλλον͵ . Διὰ τί γὰρ ἀφεὶς ἐκείνην τὴν οἰκίαν͵ ἦλθε πλησίον τῆς ; ἆρ΄ οὐχὶ διὰ τοῦτο; οὐδὲ γὰρ κίνδυνον ἑώρα ἐνταῦθα. Διαμαρτυρόμενος αὐτοῖς͵ φησίν. Οὐκ ἔτι ͵ ἀλλὰ διαμαρτύρεται. Ἀντιτασσομένων δὲ αὐτῶν͵ φησὶ͵ καὶ ͵ ἐκτιναξάμενος τὰ ἱμάτια εἶπε· Τὸ αἷμα ὑμῶν ἐπὶ τὴν κεφαλὴν ὑμῶν.ῃ Τοῦτο ποιεῖ͵ ὥστε μὴ μόνον͵ ἀλλὰ καὶ φοβῆσαι· καὶ σφοδρότερον διαλέγεται͵ ἅτε καὶ πολλοὺς πεπεικώς. εἰμι͵ῃ φησὶν͵ ἐγώ· ἀπὸ τοῦ νῦν εἰς τὰ πορεύσομαι. Ἄρα καὶ ἡμεῖς ὑπεύθυνοί ἐσμεν τοῦ αἵματος τῶν ἡμῖν ͵ ἀμελοῦντες αὐτῶν.