Μουσική Ανάλυση
Ενότητες
Η αναλυτική σκέψη γεννήθηκε ταυτόχρονα με την επιθυμία των μουσικών να μελετήσουν και να κατανοήσουν τη μουσική με τους δικούς της όρους και προϋποθέσεις και όχι με τα δεκανίκια άλλων τεχνών ή επιστημών. Αντικείμενό της λοιπόν είναι η μελέτη της μουσικής ως ενός φαινομένου καθεαυτό και όχι μέσω εξωτερικών παραγόντων. Επιχειρείται να δοθεί απάντηση στο ερώτημα του πώς λειτουργεί η ίδια η μουσική, ποιοι είναι οι όροι και τα στοιχεία της. Γίνεται προσπάθεια δηλαδή να βρεθεί η ταυτότητα της μουσικής και των στοιχείων που την αποτελούν και όχι να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα αισθητικής αποτίμησης.
Σημειώσεις | ||
02. Το Μπαρόκ και η Μουσική Ρητορική (PDF) | ||
02. Το Μπαρόκ και η Μουσική Ρητορική (DOC) | ||
Βιντεοδιαλέξεις | ||
2.1 Η μουσική ανάλυση στο Μπαρόκ / Ανάλυση σε έργο του Γιόχαν Γιάκομπ Φρόμπεργκερ (Μέρος Α) Στην διάλεξη γίνεται μια εισαγωγή και παρουσίαση στη μουσική ανάλυση - σύνθεση την εποχή του Μπαρόκ. Γίνονται επίσης αναφορές στα "μελωδικά σχήματα" της εποχής. |
||
2.2 Ανάλυση σε έργο του Γιόχαν Γιάκομπ Φρόμπεργκερ (Μέρος Β) / Ανάλυση στην Aria BWV 988, J. S. Bach Ανάλυση σε έργο του Γιόχαν Γιάκομπ Φρόμπεργκερ (Μέρος Β) / Ανάλυση στην Aria BWV 988, J. S. Bach |
||
2.3 Ανάλυση της Σουίτας για Τσέλο Νο. 1 σε Σολ μείζονα - Courante - J.S. Bach Ανάλυση της Σουίτας για Τσέλο Νο. 1 σε Σολ μείζονα - Courante - J.S. Bach |
||
2.4 Ανάλυση έργου του J.S. Bach και του C. Modeverdi Στο πρώτο μέρος γίνεται ανάλυση του έργου του J.S.Bach: Prelude in C minor, BWV 999 Στο δεύτερο μέρος γίνεται ανάλυση του έργου του C. Modeverdi: Lamento d'Arianna (Μαδριγάλι) |