Ιδεολογία στην παιδική λογοτεχνία
Ενότητες
Καθώς η λογοτεχνία άλλοτε λειτουργεί ως καθρέφτης και άλλοτε ως παράθυρο, είναι φορές που περιγράφει τον άλλο, τον διαφορετικό. Είτε λόγω εθνικότητας, είτε λόγω ηλικίας και αναπηρίας, ο άλλος είναι συχνά παρών στα παιδικά βιβλία, ενώ έχει ενδιαφέρον ο τρόπος με τον οποίο συγκροτείται σε αυτό.
Παρουσιάσεις | ||
Παιδικό Βιβλίο και Διαπολιτισμική Αγωγή (PDF) | ||
Παιδικό Βιβλίο και Διαπολιτισμική Αγωγή (PPT) | ||
Υλικό προς μελέτη | ||
Focusing on the outsider in picturebooks for children Yannicopoulou, A. (2009). Focusing on the outsiders in picturebooks for children (pp. 667-677). In M. Paramythiotou & Ch. Angelaki (eds) Conference Proceedings of European Regional Conference of OMEP. Current Issues in Preschool Education in Europe: Sharing the Future, 28-30/4. Syros. | ||
Ο Τριγωνοψαρούλης ή το Δικαίωμα στη Διαφορετικότητα Γιαννικοπούλου, Α. (2014). Ο Τριγωνοψαρούλης ή το δικαίωμα στη διαφορετικότητα. Εκδόσεις Πατάκη. Αθήνα, Μέγαρο Μουσικής 18, 10, 2014. | ||
Άμεσα και έμμεσα ιδεολογικά μηνύματα στο διαπολιτισμικό εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο Γιαννικοπούλου, Α. (2009). Άμεσα και έμμεσα ιδεολογικά μηνύματα στο διαπολιτισμικό εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο. Κείμενα, 9, 1-11. | ||
Βιβλία για μικρά παιδιά σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία Γιαννικοπούλου, Α. (2007). Βιβλία για μικρά παιδιά σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία (σελ. 189-205). Στο Χρ. Γκόβαρης, Ε. Θεοδωροπούλου, A. Κοντάκος (Επιμ.). Η Παιδαγωγική Πρόκληση της Πολυπολιτιμικότητας: Ζητήματα Θεωρίας και Πράξης της Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής. Ατραπός. |