1. Η έννοια της ποιοτικής έρευνας

Η Judith Preissle έχει παρομοιάσει τον κόσμο της ποιοτικής έρευνας με την Iraquois Confederacy, δηλαδή τη χαλαρή συμμαχία πέντε φυλών ιθαγενών της Βόρειας Αμερικής γύρω στο 1525. Πράγματι, όσοι και όσες διεξάγουν ποιοτικές έρευνες στην εκπαίδευση έχουν διαφορετικές θεωρητικές αφετηρίες και μπορεί να προέρχονται από πολλές επιστήμες. Ενώνονται, όμως, με μια χαλαρή συμμαχία-συνεννόηση, η οποία βασίζεται στον αλληλοσεβασμό και την αποδοχή. Αυτή η αποδοχή επεκτείνεται και στο «άλλο» στρατόπεδο, το «ποσοτικό», αφού οι ποιοτικοί ερευνητές εντάσσουν στατιστικά στοιχεία στις εργασίες τους στο Preissle, J. (2006)."Envisioning qualitative inquiry: a view across four decades." International Journal of Qualitative Studies in Education 19, σελ. 685-95.

 

Θα συζητήσουμε ένα από τα παρακάτω κείμενα

  • Τη διαπλοκή µεταξύ θεωρίας, µεθόδων και δεδοµένων από το βιβλίο της Νότας Κυριαζή (2002) Η Κοινωνιολογική Έρευνα (Κεφ. 1).
  • Οι Denzin & Lincoln (2000), Επιµελητές του Εγχειριδίου της Ποιοτικής Έρευνας (Handbook of Qualitative Research), αναφέρονται στις «στιγμές» της ποιοτικής έρευνας (θα γίνει παρουσίαση του αγγλικού κειμένου σε μορφή PowerPoint).
  • Η Άννα Λυδάκη (2001) στο βιβλίο Ποιοτικές Μέθοδοι της Κοινωνικής Έρευνας αναφέρεται τις βασικές παραδοχές της ποιοτικής έρευνας, οι οποίες θα συζητηθούν.
  • Από το βιβλίο της Jennifer Mason (2003) Η Διεξαγωγή της Ποιοτικής Έρευνας, θα μελετηθούν οι σελίδες 13-28. 
  • Αγλαΐα Ντόκα, Ανδρέας Μπρούζος (2008). "Η Κοινωνική Ανθρωπολογία και ο βίαιος 20ς αιώνας" Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, 126, σελ. 55-79.