04. Ο 19ος αιώνας - Μουσική μορφολογία και ιστορική συνείδηση

Στη Μουσική του 19ου αιώνα, επιζητείται η επικράτηση του συναισθήματος ως του σημαντικότερου κριτηρίου της Τέχνης, κατ' αντιπαράθεση προς τον ορθολογισμό της εποχής του διαφωτισμού, που παρήγαγε τον κλασικισμό. Η αίσθηση του μέτρου και της ισορροπίας του κλασικισμού θεωρείται ως περιορισμός της ελευθερίας του καλλιτέχνη να εκφράσει τη δημιουργική του φαντασία, και ως φυλάκιση των έντονων συναισθημάτων που πρέπει να κατακλύζουν και να δονούν τον εκτελεστή ή τον ακροατή ενός μουσικού έργου.

Σημειώσεις

04. Ο 19ος αιώνας - Μουσική μορφολογία και ιστορική συνείδηση (DOC)
04. Ο 19ος αιώνας - Μουσική μορφολογία και ιστορική συνείδηση (PDF)

 

Βιντεοδιαλέξεις

4.1 Ανάλυση του πρελουδίου Νο2 op. 28 του Chopin

Ανάλυση του πρελουδίου Νο2 op. 28 του Chopin

4.2 Ανάλυση του έργου Der Doppelganger (ο Σωσίας) του Franz Schubert

Ανάλυση του έργου Der Doppelganger (ο Σωσίας) του Franz Schubert

4.3 Ανάλυση του Intermezzo op.117 no.3 του J. Brahms

Ανάλυση του Intermezzo op.117 no.3 του J. Brahms