02. Το Μπαρόκ και η Μουσική Ρητορική

Η αναλυτική σκέψη γεννήθηκε ταυτόχρονα με την επιθυμία των μουσικών να μελετήσουν και να κατανοήσουν τη μουσική με τους δικούς της όρους και προϋποθέσεις και όχι με τα δεκανίκια άλλων τεχνών ή επιστημών. Αντικείμενό της λοιπόν είναι η μελέτη της μουσικής ως ενός φαινομένου καθεαυτό και όχι μέσω εξωτερικών παραγόντων. Επιχειρείται να δοθεί απάντηση στο ερώτημα του πώς λειτουργεί η ίδια η μουσική, ποιοι είναι οι όροι και τα στοιχεία της. Γίνεται προσπάθεια δηλαδή να βρεθεί η ταυτότητα της μουσικής και των στοιχείων που την αποτελούν και όχι να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα αισθητικής αποτίμησης.

Σημειώσεις

02. Το Μπαρόκ και η Μουσική Ρητορική (PDF)
02. Το Μπαρόκ και η Μουσική Ρητορική (DOC)

 

Βιντεοδιαλέξεις

2.1 Η μουσική ανάλυση στο Μπαρόκ / Ανάλυση σε έργο του Γιόχαν Γιάκομπ Φρόμπεργκερ (Μέρος Α)

Στην διάλεξη γίνεται μια εισαγωγή και παρουσίαση στη μουσική ανάλυση - σύνθεση την εποχή του Μπαρόκ. Γίνονται επίσης αναφορές στα "μελωδικά σχήματα" της εποχής.

2.2 Ανάλυση σε έργο του Γιόχαν Γιάκομπ Φρόμπεργκερ (Μέρος Β) / Ανάλυση στην Aria BWV 988, J. S. Bach

Ανάλυση σε έργο του Γιόχαν Γιάκομπ Φρόμπεργκερ (Μέρος Β) / Ανάλυση στην Aria BWV 988, J. S. Bach

2.3 Ανάλυση της Σουίτας για Τσέλο Νο. 1 σε Σολ μείζονα - Courante - J.S. Bach

Ανάλυση της Σουίτας για Τσέλο Νο. 1 σε Σολ μείζονα - Courante - J.S. Bach

2.4 Ανάλυση έργου του J.S. Bach και του C. Modeverdi

Στο πρώτο μέρος γίνεται ανάλυση του έργου του J.S.Bach: Prelude in C minor, BWV 999 Στο δεύτερο μέρος γίνεται ανάλυση του έργου του C. Modeverdi: Lamento d'Arianna (Μαδριγάλι)