Τα Συνοπτικά Ευαγγέλια.
Οι Πράξεις των Αποστόλων.
Οι Επιστολές του απ. Παύλου.
Το Απόκρυφο κείμενο με τίτλο Πρωτευαγγέλιο Ιακώβου.
Τα έργα Ιωάννου του Δαμασκηνού.
Τα έργα Θεοδώρου του Στουδίτου.
Το έργο «Περί μεταστάσεως της μακαρίας Παρθένου Μαρίας» (στα λατινικά/ 5ος αι.).
Τα έργα Μαξίμου του Ομολογητού.
Η ανυπαρξία σχετικών πηγών.
Ο φόβος για συσχετισμό των Θεομητορικών εορτών με ειδωλολατρικές.
Η αδυναμία ημερολογιακού καθορισμού των Θεομητορικών εορτών.
Τα δογματικά προβλήματα σχετικά με το πρόσωπο της Θεοτόκου.
Αιρετικοί οπαδοί του Αρείου.
Σχισματικοί του 2ου αιώνα.
Αίρεση του 7ου αι. σχετική με τις εικόνες.
Νεστοριανίζουσα αίρεση του 5ου αι. που ήταν αντίθετη με τις Θεομητορικές εορτές.
Μετά από την Α´ Οικουμενική Σύνοδο (4ος αι.).
Μετά από την Γ´ Οικουμενική Σύνοδο και περί τα τέλη του 4ου αιώνα.
Μετά από την Ζ´ Οικουμενική Σύνοδο (8ος αι.).
Μετά από την Β´ Οικουμενική Σύνοδο (τέλος 2ου αι.).
Περί τα τέλη 7ου- αρχές 8ου αι.
Στις αρχές του 2ου αιώνα.
Στα τέλη του 3ου αι.
Με τις Αποστολικές Διαταγές (τέλος 4ου αι.).
Οι Θεομητορικές Ομιλίες Ιωάννου του Δαμασκηνού.
Ο Λόγος εις την Σύλληψιν της αγίας Άννης του Ιωάννου μοναχού και πρεσβυτέρου Ευβοίας (8ος αι.).
Οι Ομιλίες του Ανδρέα Κρήτης.
Τα εγκώμια του Θεοδώρου Στουδίτη.
Ότι το Γενέθλιον πρέπει να προηγείται της εορτής της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού.
Ότι η Θεοτόκος πρέπει να γεννήθηκε περίπου την εποχή αυτή, σύμφωνα με άγραφες παραδόσεις.
Η εορτή του Γενεθλίου τοποθετήθηκε κατά την έναρξη του εκκλησιαστικού έτους για να δηλώσει ότι η Θεοτόκος είναι η αρχή της σωτηρίας.
Ότι η ημερομηνία αυτή ανταποκρίνεται στην εννεάμηνο κύηση της Θεοτόκου.
Τον 10ο αι. σύμφωνα με μαρτυρία Κωνσταντίνου του Πορφυρογεννήτου.
Τον 6ο αι. σύμφωνα με μαρτυρία Μαξίμου του Ομολογητού.
Τον 9ο αι. σύμφωνα με μαρτυρία Θεοδώρου του Στουδίτη.
Τον 7ο αι., σύμφωνα με μαρτυρία του Πασχάλιου Χρονικού.
Τα εγκαίνια του ναού που ανήγειρε ο Ιουστινιανός στα Ιεροσόλυμα (20 Νοεμβρίου του 543).
Ο ερχομός του Ανδρέα Κρήτης στην Κωνσταντινούπολη το 685.
Η Δ´ Οικουμενική Σύνοδος το 451.
Η ανακήρυξη των Ιεροσολύμων σε Πατριαρχείο το 455.
Τον 6ο αιώνα από τον Ιουστινιανό.
Τον 12ο αιώνα από τον Μανουήλ Α´ Κομνηνό.
Τον 10 αιώνα από τον Κωσταντίνο Πορφυρογέννητο.
Τον 8ο αιώνα από τον Λέοντα Γ´ τον Ίσαυρο.
Τον 10αι.
Τον 8ο αι.
Μεταξύ 11ου και 12ου αι.
Μεταξύ 4ου και 7ου αι.
Με τον Ιουστινιανό τον 6ο αι.
Με τον Μέγα Θεοδόσιο τον 4ο αι.
Με τον Λέοντα Ε´ τον Αρμένιο τον 9ο αι.
Με τον Μαυρίκιο τον 4ο αι.