Η έννοια ότι ότι ο Χριστός είναι ο «πασχάλιος αμνός», ο οποίος προσέφερε τον Εαυτό του ως θυσία στο Θεό.
Η έννοια του Χριστού ως Βασιλέως.
Οι έννοια του Χριστού ως Μεσσία.
Και οι τρεις παραπάνω έννοιες.
Στη Διδαχή των Δώδεκα Αποστόλων.
Στην Επιστολή Αποστόλων (2ος αι.)
Στην Α´Απολογία του Ιουστίνου.
Στην Α´ προς Κορινθίους Επιστολή του Κλήμεντος Ρώμης.
Χριστιανοί της Εκκλησίας της Ρώμης.
Χριστιανοί της Εκκλησίας της Αλεξάνδρειας.
Χριστιανοί της Μ. Ασίας, οι οποίοι εόρταζαν το Πάσχα την 14η του εβραϊκού μηνός Νισσάν (δηλαδή την ημέρα της Σταυρώσεως).
Χριστιανοί της Εκκλησίαςτων Ιεροσολύμων
Με βάση το εβραϊκό πάσχα.
Με βάση την ημέρα Σταυρώσεως του Χριστού.
Με βάση την εμφάνιση του Αναστημένου Κυρίου στις Μυροφόρες.
Με βάση την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας.
Στη Διδασκαλία Αποστόλων και στην Αποστολική Παράδοση του Ιππολύτου Ρώμης (αρχές 3ου αι.).
Στις Επιστολές του Ιγνατίου Αντιοχείας.
Στα έργα του Ειρηναίου Λυώνος.
Στα έργα του Τερτυλλιανού.
Στα έργα του Μ. Βασιλείου
Στις Αποστολικές Διαταγές και στο Οδοιπορικό της Αιθερίας.
Στα έργα του Γρηγορίου Νύσσης
Στις Κατηχήσεις του Κυρίλλου Ιεροσολύμων.