Η ανάγκη άμυνας έναντι των αιρέσεων.
Η προβολή του εσχατολογικού στοιχείου.
Το εορταζόμενο πρόσωπο ή γεγονός, στο οποίο είναι αφιερωμένος ο Κανόνας.
Η ανάλυση του ορθοδόξου δόγματος.
Να αντιληφθούμε το βασικό θέμα του περιεχομένου τους.
Να γνωρίσουμε το είδος της ποίησής τους.
Να γνωρίσουμε κάποιες μελλοντικές εξαγγελίες των υμνογράφων τους.
Να μάθουμε το όνομα του υμνογράφου (καθορισμός της πατρότητας του ύμνου).
Από τις εννέα βιβλικές Ωδές.
Από τα εννέα τάγματα των Αγγέλων.
Από βαθύτερους συμβολισμούς του αριθμού εννέα.
Από παγανιστικές παραδόσεις σχετικές με τον αριθμό εννέα.
Τροπάρια που ψάλλονται στο τέλος των Κανόνων.
Τροπάρια που προηγούνται της ψαλμώδησης του Κανόνα.
Ύμνοι που ψάλλονται σε Ακολουθία μετά από αυτήν του Κανόνα.
Τροπάρια που ψάλλονται μεταξύ των Ωδών του Κανόνα (καθίσματα, κοντάκιο, οίκος).
Οι Οικουμενικές Σύνοδοι.
Το Σχίσμα.
Η Εικονομαχία.
Η εμφάνιση του Ισλάμ.
Με το τυπικό της Κωνσταντινούπολης.
Με το τυπικό των Ιεροσολύμων (μονή αγ. Σάββα).
Με το τυπικό του Σινά.
Με το τυπικό του Αγίου Όρους.
Τα Κοντάκια είναι γραμμένα σε απλή και δημώδη γλώσσα, ενώ οι Κανόνες έχουν αρχαιοπρεπή γλώσσα και συνθετότερη έκφραση.
Τα Κοντάκια είναι γραμμένα σε ομηρική διάλεκτο, ενώ οι Κανόνες σε αρχαιοελληνική.
Τα Κοντάκια είναι γραμμένα σε μεσαιωνική διάλεκτο, ενώ οι Κανόνες σε κλασσική.
Τα Κοντάκια είναι γραμμένα σε αττική διάλεκτο, ενώ οι Κανόνες σε κοινή ελληνιστική.