Ο κατακλυσμός του Νώε
Το Γεν. 2,1 (το Πνεύμα του Θεού που «επεφέρετο επάνω του ύδατος»)
Η διάβαση της Ερυθράς Θάλασσας
Η διάβαση του ποταμού Ιορδάνη
Ήταν διαφορά τόπου
Ήταν διαφορά τρόπου
Ήταν διαφορά χρόνου
Ήταν διαφορά τύπου Βαπτίσματος (ο Ιωάννης βάπτιζε «στο νερό», ενώ ο Χριστός «στο Πνεύμα»)
Είναι η είσοδος στην Εκκλησία
Είναι η συμμετοχή στο θάνατο και στην Ανάσταση του Χριστού
Είναι η αναγέννηση του ανθρώπου
Είναι η άφεση των αμαρτιών
Η του Ιππολύτου Ρώμης (αρχές 3ου αιώνα)
Η του Μ. Βασιλείου (4ος αιώνας)
Η των «Αποστολικών Διαταγών» (4ος αιώνας)
Η του Τερτυλλιανού (τέλος 2ου αιώνα)
Προβαπτισματικές
Μυσταγωγικές
Των Φωτιζομένων
Κατηχητικές
Με άλειψη στο μέτωπο
Με είσοδο εκ νέου στο νερό
Με επίθεση των χειρών στους βαπτισμένους
Με άλειψη του σώματος
Με την αποστολή ασθενιών
Με την επιδρομή εχθρών
Με σεισμούς
Με τον κατακλυσμό και τη σύγχυση των γλωσσών
Η προσφορά θυσίας προς το Θεό
Η προσφορά θυμιάματος προς το Θεό
Η εσωτερική μεταστροφή προς το Θεό και η καθαρότητα της καρδιάς
Η μελέτη του νόμου του Θεού
Είναι η βάση της γνώσης του Θεού
Είναι η προϋπόθεση για την εισδοχή στη Βασιλεία του Θεού
Είναι η βάση για την προσευχή
Είναι η προϋπόθεση για να εισέλθει κάποιος στον κλήρο
Ιδιωτικά, στο σπίτι του κάθε Χριστιανού
Ατομικά, μπροστά στον ιερέα
Μέσα στον κύκλο της οικογένειας του καθενός Χριστιανού
Δημόσια, μέσα στην ευχαριστιακή σύναξη
Η του Κλήμεντος Ρώμης (τέλος 1ου αιώνα)
Η των «Αποστολικών Διαταγών» (τέλος 4ου αιώνα)
Η του Ωριγένη (3ος αιώνας)
Η «Αποστολική Παράδοση» του Ιππολύτου Ρώμης (3ος αιώνας)
Η «Διδαχή των Δώδεκα Αποστόλων» (αρχές 2ου αιώνα)
Η «Α´ Απολογία» του Ιουστίνου (2ος αιώνας)
Οι «Αποστολικές Διαταγές» (τέλος 4ου αιώνα)
Η προς Ρωμαιους Επιστολή του απ. Παύλου
Η Καθολική Επιστολή Ιακώβου του Αδελφοθέου
Η Αποκάλυψη του Ιωάννη
Το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο