Λειτουργία και Εφαρμογές της Πολιτιστικής Διαχείρισης

Θεοκλής-Πέτρος Ζούνης

Περιγραφή

Το σεμινάριο «Λειτουργία και Εφαρμογές της Πολιτιστικής Διαχείρισης» θα προσπαθήσει να καλύψει έναν ευρύ κύκλο θεμάτων και ζητημάτων (οργάνωση και διοίκηση, στρατηγική, χρηματοδότηση και μάρκετινγκ) που σχετίζονται με την πολιτιστική διαχείριση στα πλαίσια λειτουργίας των σύγχρονων πολιτιστικών οργανισμών.

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
Περιεχόμενο μαθήματος

Το σεμινάριο εξετάζει τα ακόλουθα επτά (7) επιμέρους θέματα :

  • Πως οργανώνονται και λειτουργούν οι σύγχρονοι πολιτιστικοί οργανισμοί;
  • Τι προσφέρει η στρατηγική σήμερα στους πολιτιστικούς οργανισμούς;
  • Ποιοι είναι οι εξωτερικοί πόροι χρηματοδότησης των πολιτιστικών οργανισμών;
  • Πως συμβάλει η χορηγία στην χρηματοδότηση των πολιτιστικών οργανισμών;
  • Ποιος είναι ο ρόλος του Μάρκετινγκ στον Πολιτισμό;
  • Πως εφαρμόζεται το πολιτιστικό μάρκετινγκ;
  • Πως συνδέεται ο Πολιτισμός με τον σύγχρονο Τουρισμό;
Μαθησιακοί στόχοι

Ο βασικός σκοπός του σεμιναρίου είναι να διδάξει στους φοιτητές τις βασικές αρχές διαχείρισης των σύγχρονων πολιτιστικών οργανισμών. Οι επιμέρους στόχοι του σεμιναρίου είναι οι φοιτητές όταν θα έχουν ολοκληρώσει την παρακολούθηση του σεμιναρίου και την μελέτη του εκπαιδευτικού υλικού του σεμιναρίου να είναι σε θέση :

  • να γνωρίζουν το βασικό διοικητικό πλαίσιο λειτουργίας ενός πολιτιστικού οργανισμού,
  • να γνωρίζουν τα σημαντικότερα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη των δράσεων και των δραστηριοτήτων ενός πολιτιστικού οργανισμού, και
  • να γνωρίζουν τα σημαντικότερα επικοινωνιακά εργαλεία για την προσέγγιση και επικοινωνία ενός πολιτιστικού οργανισμού με το κοινό του.
Προτεινόμενα συγγράμματα
  • Κόνσολα, Ντόρα (2006), Πολιτιστική Ανάπτυξη και Πολιτική, Αθήνα, Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Μπιτσάνη, Ευγενία (2004), Πολιτισμική Διαχείριση και Περιφερειακή Ανάπτυξη. Σχεδιασμός Πολιτιστικής Πολιτικής και Πολιτιστικού Προϊόντος, Αθήνα, Εκδόσεις Διόνικος.
Ομάδα στόχος

Προπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. και πτυχιούχοι του τμήματος.

Βιβλιογραφία
  • Byrnes, William J. (2014), Management and the Arts, Fifth Edition, New York, Focal Press.
  • Chong, Derrick (2010), Arts Management, Second Edition, London, Routledge.
  • Kerrigan, Finola, Peter Fraser, and Mustafa Ozbilgin (2004), Arts Marketing, Oxford, Elsevier Butterworth-Heinemann.
  • Lord, Gail Dexter, and Kate Markert (2007), The Manual of Strategic Planning for Museums, Lanham, Alta Mira Press.
  • Βουδούρη, Δάφνη (2003), Κράτος και Μουσεία : Το Θεσμικό Πλαίσιο των Αρχαιολογικών Μουσείων, Αθήνα, Εκδόσεις Σάκκουλα.
  • Δουλγερίδης, Μιχαήλ (2006), Το Μουσείον, Αθήνα, Εκδόσεις Αγγελάκη.
  • Κόνσολα, Ντόρα (2006), Πολιτιστική Ανάπτυξη και Πολιτική, Αθήνα, Εκδόσεις Παπαζήση.
  • Μπιτσάνη, Ευγενία (2004), Πολιτισμική Διαχείριση και Περιφερειακή Ανάπτυξη. Σχεδιασμός Πολιτιστικής Πολιτικής και Πολιτιστικού Προϊόντος, Αθήνα, Εκδόσεις Διόνικος

Ενότητες

Οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι πολιτιστικοί διαχειριστές. Επίπεδα πολιτιστικής διαχείρισης. Τύποι πολιτιστικών διαχειριστών. Διαδικασία πολιτιστικής διαχείρισης. Η επίδραση του περιβάλλοντος στους σύγχρονους πολιτιστικούς οργανισμούς. Η παρουσίαση των μορφών και λειτουργιών της πολιτιστικής διαχείρισης.

Η έννοια της στρατηγικής. Η διαδικασία της στρατηγικής σχεδίασης. Το στρατηγικό πλάνο ενός πολιτιστικού οργανισμού

Η ιδιωτική χρηματοδότηση (δωρεές ιδιωτών, εταιρειών και ιδρυμάτων) στους πολιτιστικούς οργανισμούς. Η κρατική χρηματοδότηση στους πολιτιστικούς οργανισμούς. Η Ευρωπαϊκή Κοινοτική χρηματοδότηση στους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Το Πλαίσιο λειτουργίας της πολιτιστικής χορηγίας. Η συμβολή των πολιτιστικών φορέων στην ανάπτυξη της χορηγίας.

Τα 4 Ps του Μάρκετινγκ. Market Segments. Έρευνα Αγοράς. Τα βασικά μέρη του Marketing Plan.

Το κοινό των Μουσείων. Η τιμολογιακή πολιτική των Μουσείων. Τα εργαλεία της πολιτικής Μάρκετινγκ των Μουσείων.

Η έννοια του Πολιτιστικού Τουρισμού. Οι πολιτιστικοί τουρίστες. Τα οικονομικά οφέλη του Τουρισμού. Οι φορείς ανάπτυξης και διαχείρισης του τοπικού πολιτιστικού προϊόντος. Οι βασικοί άξονες της πολιτικής ανάπτυξης του τοπικού πολιτιστικού προϊόντος.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  0
Αρ. Προβολών :  0

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -