Πολιτιστική Χορηγία

Θεοκλής-Πέτρος Ζούνης

Περιγραφή

Η χορηγία αποτελεί ένα σύγχρονο και δυναμικό μέσο χρηματοδότησης των πολιτιστικών φορέων (οργανισμών και μονάδων) καθώς και των πολιτιστικών τους εκδηλώσεων και προγραμμάτων.

Το μάθημα επιλογής «Πολιτιστική Χορηγία» θα επιχειρήσει να παρουσιάσει εμπεριστατωμένα και ολοκληρωμένα τη χορηγία ως ένα ολοκληρωμένο μέσο επικοινωνίας και χρηματοδότησης.

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
Περιεχόμενο μαθήματος

Το μάθημα επιλογής «Πολιτιστική Χορηγία» περιλαμβάνει πέντε (5) θεματικούς άξονες :

  • Βασικές έννοιες της σύγχρονης χορηγίας και πλαίσιο λειτουργίας της. Χορηγίας.
  • Επιλογή χορηγικού προγράμματος.
  • Αξιολόγηση και αποτελεσματικότητα χορηγικού προγράμματος.
  • Χορηγούμενοι φορείς.
  • Χορηγική Συμφωνία.
Μαθησιακοί στόχοι

Ο βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση ολοκληρωμένων γνώσεων από τους φοιτητές στο χώρο της χορηγίας. Ειδικότερα, οι επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές:

  • να γνωρίσουν πως εντάσσεται η χορηγία μέσα σε ένα ολοκληρωμένο επικοινωνιακό πρόγραμμα, και
  • να αποκτήσουν ικανότητα επιλογής και αξιολόγησης των προσφερόμενων ευκαιριών για χορηγίες
Προτεινόμενα συγγράμματα
  • Γκαντζιάς, Γιώργος (2010), Πολιτιστική Πολιτική, Χορηγία και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, Αθήνα, Εκδόσεις Παπασωτηρίου.
  • Ζούνης, Πέτρος (2001), Η πολιτιστική χορηγία ως μέσο επικοινωνίας, Εκδόσεις ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ, Διαθέτης (Εκδότης): Εκδόσεις Επίκεντρο Α.Ε
Ομάδα στόχος

Προπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε. και πτυχιούχοι του τμήματος.

Μέθοδοι διδασκαλίας
  • Διαλέξεις από τον εισηγητή.
  • Εκπόνηση εργασιών (προαιρετικό).
Μέθοδοι αξιολόγησης
  • Εξετάσεις
  • Εργασίες
Βιβλιογραφία
  • Englund, Randall L., and Alfonso Bucero (2006), Project Sponsorship, San Francisco, John Wiley & Sons Inc.
  • Grey, Anne-Marie, and Kim Skildum-Reid (1999), The Sponsorship Seeker’s Toolkit, Sydney, The McGraw-Hill Company Australia Pty Limited.
  • Martorella, Rosanne (1996), Art and Business – An International Perspective on Sponsorship, London, Praeger Publishers.
  • Rectanus, Mark W. (2002), Culture incorporated: museums, artists, and corporate sponsorships, Minneapolis, University of Minnesota Press.
  • Skinner, Bruce E., and Vladimir Rukavina (2003), Event Sponsorship, New Jersey, John Wiley & Sons Inc.
  • Γκαντζιάς, Γιώργος (2010), Πολιτιστική Πολιτική, Χορηγία και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, Αθήνα, Εκδόσεις Παπασωτηρίου.
  • Ζούνης, Πέτρος (2001), Η πολιτιστική χορηγία ως μέσο επικοινωνίας, Εκδόσεις ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ.
  • Κουτούπης, Θαλής Π. (2005), Πρακτικός Οδηγός Χορηγίας για Χορηγούς και Αποδέκτες Χορηγιών, Αθήνα, Εκδόσεις ΣΑΚΚΟΥΛΑ.
  • Σινανιώτη-Μαρούδη, Αριστέα (2002), Σύμβαση χορηγίας (Sponsoring), Αθήνα, Εκδόσεις ΣΑΚΚΟΥΛΑ, Β’ Έκδοση.
  • Σκαλτσά, Ματούλα (1992), Η χορηγία των τεχνών : Μουσεία, Πινακοθήκες, Πολιτιστικά Ιδρύματα στη Μ. Βρετανία και την Ελλάδα, Αθήνα, ΟΜΕΠΟ.
Διδάσκοντες

Δρ Θεοκλής-Πέτρος Ζούνης

Ενότητες

Ο ρόλος της χορηγίας μέσα στην επικοινωνιακή πολιτική της εταιρείας. Η έννοια της χορηγίας. Η διαφοροποίηση της χορηγίας από άλλες παρεμφερείς έννοιες. Οι μορφές επιχειρηματικής χορηγίας. Η ιστορική εξέλιξη του θεσμού της χορηγίας. Οι χορηγικοί συμβαλλόμενοι.

Το φορολογικό και θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της πολιτιστικής χορηγίας στην Ελλάδα (ο νόμος 3525/2007 για την Πολιτιστική Χορηγία και οι διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών για τη Χορηγία). Διατάξεις για τη Χορηγία από εταιρείες Καπνού. Νομοθεσία για τη Ραδιοτηλεοπτική Χορηγία.

Τα αίτια ανάπτυξης της σύγχρονης χορηγίας. Οι στόχοι των χορηγών. Το χορηγικό κοινό. Τα κριτήρια επιλογής του χορηγικού προγράμματος.

Τα αποτελέσματα των χορηγιών. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του χορηγικού προγράμματος. Οι μέθοδοι μέτρησης της αποτελεσματικότητας του χορηγικού προγράμματος. Η εικόνα των χορηγών μέσω των Μ.Μ.Ε. Ο σχεδιασμός επικοινωνιακής προβολής του χορηγικού προγράμματος στα Μ.Μ.Ε.

Η φύση των χορηγούμενων πολιτιστικών φορέων. Οι στόχοι των χορηγούμενων πολιτιστικών φορέων μέσω της χορηγίας. Η στρατηγική των χορηγούμενων πολιτιστικών φορέων κατά την αναζήτηση χορηγών. Οι υπηρεσίες των χορηγούμενων πολιτιστικών φορέων προς τους χορηγούς.

Τα βασικά μέρη μίας χορηγικής συμφωνίας ( τα δικαιώματα του χορηγού, η διάρκεια της χορηγικής συνεργασίας, το χορηγικό ποσό, οι υποχρεώσεις του χορηγού). Ανάλυση υποδειγμάτων χορηγικών συμβάσεων. Οι βασικές αρχές της χορηγικής δεοντολογίας

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  0
Αρ. Προβολών :  0

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -