Τηλεοπτική και ραδιοφωνική παραγωγή

Νικόλαος Μύρτου

Περιγραφή

H τηλεόραση και το ραδιόφωνο στο όλο πλέγμα των μέσων επικοινωνίας. Στοιχεία της εξέλιξής τους.

Tα χαρακτηριστικά του τηλεοπτικού και του ραδιοφωνικού λόγου ως υποδιαιρέσεως του δημοσιογραφικού. Τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές παραγωγές. Είδη και κατηγορίες τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών προγραμμάτων. Εσωτερική διάρθρωση, λειτουργία, διεύθυνση και διοίκηση τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών. Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται η παραγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων, η εσωτερική διάθρωση, τα τμήματα, η διοίκηση και η λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών. Βασικοί παράγοντες στην δημιουργία της τηλεοπτικής εικόνας (φωτισμός, εικόνα, κίνηση,σκηνογραφία, ήχος).

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
Περιεχόμενο μαθήματος

H τηλεόραση και το ραδιόφωνο στο όλο πλέγμα των μέσων επικοινωνίας. Στοιχεία της εξέλιξής τους.

Tα χαρακτηριστικά του τηλεοπτικού και του ραδιοφωνικού λόγου ως υποδιαιρέσεως του δημοσιογραφικού. Τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές παραγωγές. Είδη και κατηγορίες τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών προγραμμάτων. Εσωτερική διάρθρωση, λειτουργία, διεύθυνση και διοίκηση τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών σταθμών. Επιπλέον, στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται η παραγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων, η εσωτερική διάθρωση, τα τμήματα, η διοίκηση και η λειτουργία των τηλεοπτικών σταθμών. Βασικοί παράγοντες στην δημιουργία της τηλεοπτικής εικόνας (φωτισμός, εικόνα, κίνηση,σκηνογραφία, ήχος).

Μαθησιακοί στόχοι
  • Απόκτηση επάρκειας στην χρήση των οπτικών κωδίκων της ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
  • Δυνατότητα παραγωγής μιας τηλεοπτικής εκπομπής.
  • Δυνατότητα παραγωγής μιας ραδιοφωνικής εκπομπής.
  • Ικανότητα ανάλυσης ενός τηλεοπτικού μηνύματος.
  • Ο εκπαιδευόμενος θα μπορεί να αναγνωρίσει τα βασικά συστατικά μιας τηλεοπτικής παραγωγής και θα μπορεί να αναλύσει τηλεοπτικό περιεχόμενο αλλά και να μπορεί να παράξει ολοκληρωμένο τηλεοπτικό προϊόν.
Προτεινόμενα συγγράμματα

Η τηλεόραση και το κοινό της, ISBN: 960-03-2706-9

Συγγραφείς: Παπαθανασόπουλος Στέλιος

Εκδότης: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Α. ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ ΑΕΒΕΔΕ

               

Τηλεοπτική παραγωγή, ISBN: 960-411-584-6

Συγγραφείς: Zettl Herbert

Εκδότης: ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΡΙΚΟΥ & ΣΙΑ ΟΕ

               

Γράφοντας για την Τηλεόραση και το Ράδιο, ISBN: 978-960-286-639-9

Συγγραφείς: Hilliard Robert

Εκδότης: Γ.ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ

 

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ISBN: 978-960-6649-47-9

Συγγραφείς: ΚΑΡΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Εκδότης: ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΕΜΜ. - ΣΚΥΦΑΣ ΑΘ. & ΣΙΑ Ο.Ε.

Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία

Αφουγκράσου το κοινό, ISBN: 978-960-02-2402-3

Συγγραφείς: Τροχαλίτου Λίνα

Εκδότης: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ ΑΕΒΕ

 

ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΝΤΑΖ, ISBN: 978-960-6649-46-2

Συγγραφείς: ΚΑΡΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Εκδότης: ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΕΜΜ. - ΣΚΥΦΑΣ ΑΘ. & ΣΙΑ Ο.Ε.

       

Διασκέδαση μέχρι θανάτου, ISBN: 960-6671-05-4

Συγγραφείς: POSTMAN N.

Εκδότης: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ ΑΕΒΕ

 

Το αλφαβητάρι των μέσων, ISBN: 978-960-7793-82-9

Συγγραφείς: Nobert Bolz

Εκδότης: ΧΡΗΣΤΟΣ Β. ΚΟΥΤΣΙΑΥΤΗΣ

Ομάδα στόχος

Φοιτητές του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ που πρέπει να αποκτήσουν επάρκεια στην παραγωγή περιεχομένου για τα ηλεκτρονικά μέσα.

Διδάσκοντες

Ενότητες

Τα βασικά στάδια της Παραγωγής από την Προπαραγωγή στην Μετάπαραγωγή. Τα βασικά εργαλέια σύληψης ιδέας και μετατροπής της σε τηλεοπτικό προϊόν.

Τα βασικά δομικά εργαλεία του χιούμορ και πως αξιοποιούνται σε ένα σενάριο.

Θεωρητικό πλαίσιο για την ροή της πληροφορίας στα ηλεκτρονικά μέσα και την χρήση αυτών.

Η έννοια της πολυπολιτισμικότητας. Υπάρχει στα σύγχρονα μέσα; Ποια η σημασία της;

Τι είναι οι κώδικες βίντεο και τι πρέπει να γνωρίζουμε για να τους χειριστούμε. Βασικές αρχές μοντάζ και λογισμικά.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  2402
Αρ. Προβολών :  10381

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -