Μάθηση και διαδραστικό θέατρο

Μαρίνα Βήχου

Περιγραφή

Στόχος του μαθήματος είναι η παιδαγωγική ανάπτυξη των φοιτητών στη χρήση διαδραστικών και θεατρικών πρακτικών στο μάθημα της γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Το μάθημα έχει χαρακτήρα βιωματικού εργαστηρίου και εντάσσεται στο πλαίσιο της ενεργής και αναστοχαστικής μάθησης.

CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
Διδάσκοντες

H  Μαρίνα Βήχου είναι Eπίκ. Καθηγήτρια του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΕΚΠΑ με γνωστικό αντικείμενο τη Διδακτική της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της σχετίζονται με τη διαπολιτισμική και διεπιστημονική διάσταση της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας. Στις ευρύτερες ερευνητικές δραστηριότητές της περιλαμβάνονται η μεθοδολογία της έρευνας στη διδακτική των γλωσσών-πολιτισμών καθώς και η μελέτη των πολιτισμικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ της Ελλάδας και της Γαλλίας.

Περιεχόμενο μαθήματος

Οι  συμμετέχοντες καλούνται  να  εξερευνήσουν  τρόπους  διδασκαλίας  που ευνοούν την ουσιαστική εμπλοκή του μαθητή στη διαδικασία μάθησης μέσα από πρακτικές εμπνευσμένες από το Θεατρικό παιχνίδι και την Παιδαγωγική του καταπιεζόμενου (Augusto Boal, Paulo Freire).

Μαθησιακοί στόχοι

Στόχος του μαθήματος είναι η ανάπτυξη  της  παιδαγωγικής  και  διδακτικής  ικανότητας  των  φοιτητών ως καθηγητών της Γαλλικής γλώσσας μέσα από τη διερεύνηση εναλλακτικών τρόπων προσέγγισης της διδασκαλίας της ξένης γλώσσας.

Βιβλιογραφία
  • Εκπαιδευτικό υλικό στο Διαδίκτυο
    • Άρθρα με ανοικτή πρόσβαση
    • Μαθήματα άλλων ιδρυμάτων του εσωτερικού ή του εξωτερικού με ανοικτή πρόσβαση
      • Groupe Départemental Marnais de Jeu Dramatique. Animateur : Elie Baard. Le jeu dramatique. 1994. Centre régional de documentation pédagogique de Champagne-Ardenne. http://www.cndp.fr/crdp-reims/ressources/brochures/jeu_dra matique /jeu_dramatique.pdf
Ομάδα στόχος
  • Υποψήφιοι και εν ενεργεία φοιτητές/φοιτήτριες, απόφοιτοι Τμημάτων  Ξένων Φιλολογιών, καθηγητές ξένων γλωσσών
  • Ενδιαφερόμενοι για τη θεματική περιοχή της διαδραστικής διδασκαλίας της ξένης γλώσσας μέσα από θεατρικές πρακτικές.
Μέθοδοι διδασκαλίας

Διαδραστική διδασκαλία

Μέθοδοι αξιολόγησης

Γλώσσα αξιολόγησης είναι η γαλλική. Η τελική αξιολόγηση των συμμετεχόντων συνίσταται στον σχεδιασμό και πραγματοποίηση ενός μαθήματος με έμφαση στη θεατρική έκφραση και αφήγηση. Το ακαδ. έτος 2012-13, οι φοιτητές μετέγραψαν και δραματοποίησαν σκηνές από το θεατρικό έργο Antigone του Jean Anouilh. Η μεταγραφή εστίαζε κυρίως στη διασκευή των πολιτισμικών στοιχείων του έργου και στην επανανοηματοδότησή τους.

Ενότητες

Οι συμμετέχοντες ευαισθητοποιούνται στις αρχές της διαδραστικής μάθησης και στην πολυτροπικότητα της επικοινωνίας στην τάξη

Προσέγγιση και μεταγραφή διαφορετικών ειδών «κειμένων» με στόχο την ανάδειξη της πολιτισμικής τους πολυμορφίας

Σχεδιασμός και υλοποίηση δραστηριοτήτων για την αξιολόγηση των συμμετεχόντων

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A+

Αρ. Επισκέψεων :  0
Αρ. Προβολών :  0

Ημερολόγιο