Αττική ερυθρόμορφη αγγειογραφία της αρχαϊκής εποχής

Ευρυδίκη Κεφαλίδου

Περιγραφή
Ηρακλής (όστρακο από αγγείο του αγγειογράφου Ευφρόνιου)
Ηρακλής. Όστρακο από αγγείο του αγγειογράφου Ευφρόνιου στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Μιλάνου (Πηγή: http://www.arte.it).

Εξετάζεται αναλυτικά η πρώτη περίοδος της αττικής ερυθρόμορφης αγγειογραφίας, από την επινόησή της, γύρω στο 530 π.Χ., έως το 480/470 π.Χ. Μελετώνται τα πρώτα στάδια της συνύπαρξης με τον παλαιότερο μελανόμορφο ρυθμό και η τελική επικράτησή της στις προτιμήσεις των κεραμιστών και των αγοραστών σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Παρακολουθώντας χρονολογικά το έργο των σημαντικότερων αγγειογράφων και των εργαστηρίων τους, διερευνάται η πλούσια εικονογραφία, που δίνει πολύτιμες πληροφορίες για την καθημερινή ζωή, τη θρησκεία και την ιδεολογία. Επίσης, εξετάζονται οι βασικοί εικονογραφικοί κύκλοι, οι μέθοδοι της εικαστικής αφήγησης και η συνάφεια των εικόνων με τους φορείς τους. Μέσα από τις εικόνες προσεγγίζουμε την ιδεολογία και τις κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της εποχής, η οποία σημαδεύτηκε από πολύ σημαντικά ιστορικά γεγονότα.


Στο πλαίσιο του μαθήματος γίνεται επίσκεψη στο Εθν

Περισσότερα  
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
Διδάσκοντες

Ευρυδίκη ΚεφαλίδουΕυρυδίκη Κεφαλίδου

Επίκουρη Καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας

 

Βιογραφικό

 

 

Περιεχόμενο μαθήματος

1ο μάθημα:

  • Εισαγωγή στη μελέτη της κεραμικής και της εικονογραφίας. Σύντομη επισκόπηση της αττικής κεραμικής από τη Πρωτογεωμετρική περίοδο έως το περ. 530 π.Χ.
  • Ανακάλυψη ερυθρόμορφης τεχνικής γύρω στο 530 π.Χ. Οι πρώτοι πειραματισμοί –  δίγλωσσα αγγεία –  Ζ. του Ανδοκίδη.

2o μάθημα:

  • Άλλοι αγγειογράφοι δίγλωσσων αγγείων: Ψίαξ, Πασέας και άλλοι.
  • Το εμπόριο των αττικών ερυθρόμορφων αγγείων στην Ετρουρία και αλλού.
  • Επιγραφές Καλών.
  • Οι Πρωτοπόροι (Μέρος Α): Βασικά χαρακτηριστικά της oμάδας - Ευφρόνιος.

3ο μάθημα:

  • Ευθυμίδης, Σμίκρος, Φιντίας, Ζ. του Δικαίου, Ζ. του Σωσία.

4ο μάθημα:

  • Κυλικογράφοι της πρώτης ερυθρόμορφης γενιάς:  Όλτος - Επίκτητος - Φείδιππος - Ζ. του Ευεργίδη - Σκύθης.

  • Υστεροαρχαϊκοί αγγειογράφοι (Μέρος Α): Ζ. του Κλεοφράδη.

5ο μάθημα:

  • Υστεροαρχαϊκοί αγγειογράφοι του τέλους του 6ου και των αρχών του 5ου αι. π.Χ.: Ζ. του Βερολίνου, Ζ. του Νικόξενου, Ζ. του Ευχαρίδη.

6ο μάθημα:

  • Μύσων, Ζ. του Ιπτάμενου Αγγέλου, Ζ. του Harrow, Ομάδα του Ζ. του Συλέα.

7ο μάθημα:

  • Ορισμένες ενδιαφέρουσες ομάδες: Ομάδα του Συρίσκου, Ομάδα «αλαβάστρων με Νέγρους», Αγγεία με ενδιαφέροντα θέματα (διαφόρων αγγειογράφων): Z. της Κοπεγχάγης, Ζ. του Γήρατος, Ζ. του Άργου, Ζ. των Σειρήνων, Ζ. του Τyszkiewicz.

  • Κυλικογράφοι της δεύτερης ερυθρόμορφης γενάς: Πειθίνος, Πρωτοπαναίτια Ομάδα, Ονήσιμος, Z. του Colmar, Ζ. του Αντιφώντος, Ζ. του Κλουβιού.

8ο μάθημα:

  • Z. του Bρύγου, Ζ. της Γιγαντομαχίας  του Παρισιού, Ζ. του Χυτηρίου, Ζ. της Βρισηίδας, Ζ. της Δοκιμασίας, Ζ. του Τριπτόλεμου.

9ο μάθημα:

  • Οι δύο τελευταίοι σημαντικοί υστεροαρχαϊκοί κυλικογράφοι (περ. 500-470/460 π.Χ.): Δούρης και Μάκρων.

  • Υστεροαρχαϊκοί Μανιεριστές αγγειογράφοι (περ. 480-460 π.Χ.): Ζ. του Χοίρου, Ζ. του Λένινγκραντ, Ζ. του Πανός.

10ο μάθημα:

  • Υστεροαρχαϊκοί αγγειογράφοι μεγάλων αγγείων (περ. 480-470 π.Χ.): Ζ. του Μονάχου 2413, Ερμώναξ, Ζ. της Γέννησης της Αθηνάς, Ζ. της Providence, Z. του Νίκωνος, Ζ. του Οιoνοκλή.

  • Υστεροαρχαϊκοί κυλικογράφοι (περ. 470-460 π.Χ.): Ζ. του Ευαίωνος, Ζ. Κλινικής, Ζ. του Τήλεφου, Ζ. της Μπότας.

11ο μάθημα:

  • Άσκηση-εργαστήριο στο Μουσείο του Τομέα Αρχαιολογίας

12ο-13ο μάθημα:

  • Επισκέψεις στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Συλλογή Αγγείων) και άλλα Μουσεία της Αθήνας

Μαθησιακοί στόχοι

H εικονιστική/αφηγηματική διακόσμηση των αγγείων μας δίνει πλούσιες πληροφορίες για την καθημερινή ζωή, τη μυθολογία, τη θρησκεία, τον αθλητισμό, την ιδεολογία, την κοινωνία, ακόμη και για τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες της ελληνικής αρχαιότητας.
Στο μάθημα εξετάζεται η γραπτή κεραμική σε μία συγκεκριμένη περιοχή εποχή και σε μια συγκεκριμένη περιοχή, δηλαδή στην Αττική του τέλους του 6ου και του πρώιμου 5ου αιώνα π.Χ.
Οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν τις τεχνικές κατασκευής, τα σχήματα και τις χρήσεις των αγγείων, καθώς και την εμπορική τους διακίνηση (εξαγωγές) σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.


Σημαντικός στόχος είναι να εμβαθύνουν στην πλούσια εικονογραφία της κεραμικής, να ασκηθούν στον τρόπο «ανάγνωσης» των εικόνων και να κατανοήσουν τις μεθόδους της εικαστικής αφήγησης, η οποία διαφέρει πολύ από την αφήγηση μέσω του γραπτού ή του προφορικού λόγου.


Με την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος θα είναι σε θέση να αντλούν ποικίλες αλλά και ειδικές πληροφορίες μέσα από τις εικόνες που ζωγραφίστηκαν σε μια εποχή η οποία σημαδεύτηκε από σημαντικά ιστορικά και πολιτικά γεγονότα, όπως η τυραννία του Πεισίστρατου, οι Περσικοί πόλεμοι κ.ά.


Αυτές οι πληροφορίες των εικόνων φωτίζουν πολλές πτυχές της ζωής, οι οποίες μπορεί να μας είναι άγνωστες από άλλου είδους αρχαίες πηγές.

Βιβλιογραφία

Ι. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (αλφαβητικά)

 

Α. ΒΑΣΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ

  • Boardman, J. Αθηναϊκά ερυθρόμορφα αγγεία. Αρχαϊκή περίοδος (μετάφρ. Ε. Παπουτσάκη-Σερμπέτη & Γ. Ε. Χατζή), Αθήνα 2001.
  • Scheibler, I. Ελληνική Κεραμική. Παραγωγή, εμπόριο και χρήση των αρχαίων ελληνικών αγγείων (μετάφρ. Ε. Μανακίδου), Αθήνα 1992 [α΄ γερμ. έκδ. 1983].
  • Τιβέριος, Μ. Ελληνική Τέχνη - Αρχαία Αγγεία, Αθήνα 1996.

 

Β. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΣΥΝΑΦΕΙΣ  ΜΕΛΕΤΕΣ  (χρήσεις, εμπόριο και εικονογραφία αρχαίας κεραμικής) 

  • Στεφανάκης, Μ. Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία – Μέρος Α: Εισαγωγή – Κεραμική, Αγγειογραφία, Αθήνα 2012: Κεφάλαια 3-4 (γενική επισκόπηση και εξέλιξη της κεραμικής και της αγγειογραφίας).

  • Boardman, J. «Οι κεραμείς και οι ζωγράφοι της Αθήνας του έκτου αι. και το κοινό τους», στο: Rasmussen, T. & Spivey, N. (επιμ.), Προσεκτικές ματιές στα ελληνικά αγγεία (μετάφρ. Θ. Ξένος), Αθήνα 1997 [α΄ αγγλ. εκδ. 1991], 109-140.

  • Boardman, J. Η ιστορία των αρχαίων ελληνικών αγγείων (μετάφρ. Κ. Κοπανιάς) Αθήνα 2006[α΄ αγγλ. έκδ. 2001]: τα αρχαία αγγεία ως σημαντική πηγή για τη μελέτη των κοινωνιών που τα δημιούργησαν (απόψεις  για τη ζωή, τον μύθο, αλλά και για την πολιτική), η στυλιστική εξέλιξη των αγγείων, οι ταυτίσεις των αγγειογράφων, οι τεχνικές για το πλάσιμο και τη διακόσμησή τους, η καθημερινή ζωή των κεραμιστών στις αρχαίες ελληνικές πόλεις, το εμπόριο των αγγείων, κ.ά. συναφή θέματα.
  • Carpenter, T. H. ArtandMythinAncientGreece, Λονδίνο-Νέα Υόρκη 1991: ευσύνοπτο εικονογραφημένο εγχειρίδιο, με έμφαση στην εικονογραφία της κεραμικής.
  • Clark, A., Elston, M. & Hart, M. L., Understanding Greek Vases. AGuidetoTerms, Styles, andTechniques, Los Angeles 2002: ευσύνοπτο εικονογραφημένο ‘λεξικό’ για τους αγγειοπλάστες, τους αγγειογράφους, τα σχήματα και την τεχνολογία των αγγείων.
  • Cook. R. M. Ελληνική Αγγειογραφία (μετάφρ. Δ. Τσουκλίδου), Αθήνα 1994 [α΄ & β΄ αγγλ. έκδ. 1960, 1972]: γεωμετρικός ρυθμός, ανατολίζων και μελανόμορφος ρυθμός, ερυθρόμορφος ρυθμός, ελληνιστική κεραμική, μελαμβαφής κεραμική, τεχνικές κατασκευής και διακόσμησης, σχήματα αγγείων, επιγραφές στα αγγεία, χρονολόγηση κεραμικής, σημασία της κεραμικής, κ.ά. συναφή θέματα. 
  • Mertens, J. R.  HowtoReadGreekVases, Yale-New Haven-Λονδίνο 2010: διεξοδική εικονογραφική ανάλυση επιλεγμένων παραδειγμάτων (διαχρονικά), με άριστη εικονογράφηση.
  • Rasmussen, T. & Spivey, N. (επιμ.), Προσεκτικές ματιές στα ελληνικά αγγεία (μετάφρ. Θ. Ξένος), Αθήνα 1997 [α΄ αγγλ. εκδ. 1991]: γεωμετρικός ρυθμός, Κόρινθος και ανατολίζων ρυθμός, οι κεραμείς και οι αγγειογράφοι στην Αθήνα του 6ου και 5ου αιώνα π.Χ., ελληνιστικά αγγεία, η αγγειογραφία της Κάτω Ιταλίας, εμπόριο αγγείων, κ.ά. συναφή θέματα.
  • Sparkes, B. Α. Greek Pottery. AnIntroduction, Manchester-Νέα Υόρκη 1991: κατασκευή αγγείων στα κεραμικά εργαστήρια, σχετική απόλυτη χρονολόγηση της κεραμικής, σχήματα και χρήσεις των αγγείων, τα διαφορετικά είδη της διακόσμησης, εμπόριο αγγείων κ.ά. συναφή θέματα.
  • Sparkes, B. Α. Ερυθρό και μέλαν. Μελέτες στην αρχαία ελληνική κεραμική (μετάφρ. Δ. Τσιαφάκη), Αθήνα 1996 [α΄ αγγλ. έκδ. 1996]: οι κυριότερες φάσεις στην ιστορία της ελληνικής κεραμικής παραγωγής (διακοσμημένης και αδιακόσμητης), οι σύγχρονες αξιολογήσεις των τρόπων μελέτης της ελληνικής κεραμικής, η εικονογραφία των αγγείων και η κοινωνία που τα παρήγαγε, οι πληροφορίες που δίνει η μελέτη των αγγείων για την κοινωνία, την ιστορία της τέχνης, τη μυθολογία και την οικονομία, η ιστορία της συλλογής της ελληνικής κεραμικής από την Αναγέννηση μέχρι σήμερα (σύγχρονο εμπόριο αγγείων στην αγορά έργων τέχνης), κ.ά. συναφή θέματα.

 

Γ. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ

  • Benz, Μ., Geominy W., & Müller. J. M. (επιμ.), TonArt - Virtuosität antiker Töpfertechnik, Petersberg 2010.
  • Cohen, B.  (επιμ.). TheColorsofClay: SpecialTechniquesinAthenianVases, Los Angeles 2008: σημαντικές μελέτες για τις ειδικές τεχνικές που κατά καιρούς εφαρμόζονταν στα αγγεία.
  • Noble, J.V.TheTechniquesofPaintedAtticPottery (αναθεωρημένη έκδοση) Λονδίνο 1988 [α΄ έκδοση 1965]: βασικό έργο αναφοράς για την τεχνολογία της αρχαίας κεραμικής.
  • Schreiber, T. AthenianVaseConstruction. APottersAnalysis, Malibu 1999: η τεχνολογία κατασκευής των αρχαίων αγγείων από τη σκοπιά μιας σύγχρονης εξειδικευμένης κεραμίστριας.

 

ΙΙ. ΠΗΓΕΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 


 

Μέθοδοι διδασκαλίας

  • Διδασκαλία στην αίθουσα, εξολοκλήρου με προβολή Power-Point
  • Εργαστήριο: στη Συλλογή Κεραμικής του Μουσείου του Τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας (Κτήριο Φιλοσοφικής Σχολής, 2ος όροφος).
  • Επίσκεψη σε Μουσείο της Αθήνας
Μέθοδοι αξιολόγησης

  •  Προφορικές εξετάσεις με προβολή Power-Point
Προαπαιτούμενα

  •  Επιτυχής παρακολούθηση του Εισαγωγικού μαθήματος ΙΑ 11: Κλασική Αρχαιολογία Α΄
Ομάδα στόχος
  • Προπτυχιακοί φοιτητές του Τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας

 

Ενότητες

  • Εισαγωγή στη μελέτη της κεραμικής και της εικονογραφίας. Σύντομη επισκόπηση της αττικής κεραμικής από τη Πρωτογεωμετρική περίοδο έως το περ. 530 π.Χ.
  • Ανακάλυψη ερυθρόμορφης τεχνικής γύρω στο 530 π.Χ. Οι πρώτοι πειραματισμοί, δίγλωσσα αγγεία, Ζ. του Ανδοκίδη.

 

Λέξεις κλειδιά: Κεραμική, εικονογραφία, τεχνική και τεχνολογία κεραμικής, αττική κεραμική, αττική αγγειογραφία, Ζ. του Ανδοκίδη, δίγλωσσα αγγεία.

(Σημείωση: "Ζ."= "Ζωγράφος")

Εικόνα: Two-handled jar (amphora) with Achilles and Ajax, side A, attributed to the Andokides Painter, Museum of Fine Arts, Boston.

  • Άλλοι αγγειογράφοι δίγλωσσων αγγείων: Ψίαξ, Πασέας και άλλοι.
  • Το εμπόριο των αττικών ερυθρόμορφων αγγείων στην Ετρουρία και αλλού.
  • Επιγραφές Καλών.
  • Οι Πρωτοπόροι (Μέρος Α): Βασικά χαρακτηριστικά της oμάδας - Ευφρόνιος.

 

Λέξεις κλειδιά: Εμπόριο, Ετρουρία, Καλοί, Ερυθρόμορφη τεχνική, «δίγλωσσα» αγγεία, Ψίαξ, Πασέας, Πρωτοπόροι, Ευφρόνιος.

 

Εικόνα: "Metropolitan kylix - Man bargaining for sex" by Haiduc - Own work. Licensed under Public Domain via Wikimedia Commons .

  • Ευθυμίδης, Σμίκρος, Φιντίας, Ζ. του Δικαίου, Ζ. του Σωσία.

 

Λέξεις κλειδιά: Ομάδα των Πρωτοπόρων, Ευθυμίδης, Σμίκρος, Φιντίας, Ζ. του Δικαίου, Ζ. του Σωσία.

 

Εικόνα: Plate with Thetis and dolphins, Manner of Circle of Euphronios (Euthymides or Oltos), Museum of Fine Arts, Boston.

  • Κυλικογράφοι της πρώτης ερυθρόμορφης γενιάς: Όλτος, Επίκτητος, Φείδιππος, Ζ. του Ευεργίδη, Σκύθης.
  • Υστεροαρχαϊκοί αγγειογράφοι (Μέρος Α): Ζ. του Κλεοφράδη.

 

Λέξεις κλειδιά: Κυλικογράφοι, Όλτος, Επίκτητος, Φείδιππος, Ζ. του Ευεργίδη, Σκύθης, Ζ. του Κλεοφράδη.

 

Εικόνα: Kylix, detail, attributed to Epiktetos (painter), © Trustees of the British Museum.

  • Υστεροαρχαϊκοί αγγειογράφοι του τέλους του 6ου και των αρχών του 5ου αι. π.Χ.: Ζ. του Βερολίνου, Ζ. του Νικόξενου, Ζ. του Ευχαρίδη.

 

Λέξεις κλειδιά: Υστεροαρχαϊκοί αγγειογράφοι, Ζ. του Βερολίνου, Ζ. του Νικόξενου, Ζ. του Ευχαρίδη.

 

Εικόνα: Terracotta amphora (jar), Attributed to the Nikoxenos Painter, The Metropolitan Museum of Arts, Open Access for Scholarly Content (OASC).

  • Μύσων, Ζ. του Ιπτάμενου Αγγέλου, Ζ. του Harrow, Ομάδα του Ζ. του Συλέα.

 

Λέξεις κλειδιά: Μύσων, Ζ. του Ιπτάμενου Αγγέλου, Ζ. του Harrow, Ομάδα του Ζ. του Συλέα.

 

Εικόνα: Attic Red-Figure Footed Dinos, attributed to the Syleus Painter (Greek (Attic), active 490 - 470 B.C.), about 470 B.C., Terracotta, 36.8 x 35.7 cm (14 1/2 x 14 1/16 in.), The J. Paul Getty Museum, Villa Collection, Malibu, California.

  • Ορισμένες ενδιαφέρουσες ομάδες: Ομάδα του Συρίσκου, Ομάδα «αλαβάστρων με Νέγρους», Αγγεία με ενδιαφέροντα θέματα (διαφόρων αγγειογράφων): Z. της Κοπεγχάγης, Ζ. του Γήρατος, Ζ. του Άργου, Ζ. των Σειρήνων, Ζ. του Τyszkiewicz.
  • Κυλικογράφοι της δεύτερης ερυθρόμορφης γενιάς: Πειθίνος, Πρωτοπαναίτια Ομάδα, Ονήσιμος, Z. του Colmar, Ζ. του Αντιφώντος, Ζ. του Κλουβιού.

 

Λέξεις κλειδιά: Ομάδα του Συρίσκου, Ομάδα «αλαβάστρων με Νέγρους», Αγγεία με ενδιαφέροντα θέματα, Z. της Κοπεγχάγης, Ζ. του Γήρατος, Ζ. του Άργου, Ζ. των Σειρήνων, Ζ. του Τyszkiewicz, Πειθίνος, Πρωτοπαναίτια Ομάδα, Ονήσιμος, Z. του Colmar, Ζ. του Αντιφώντος, Ζ. του Κλουβιού.

 

Εικόνα: "Banquet scene Louvre G135 full" by Colmar Painter - Jastrow (2008). Licensed under Public Domain via Wikimedia Commons.

  • Z. του Bρύγου, Ζ. της Γιγαντομαχίας  του Παρισιού, Ζ. του Χυτηρίου, Ζ. της Βρισηίδας, Ζ. της Δοκιμασίας, Ζ. του Τριπτόλεμου.

 

Λέξεις κλειδιά: Z. του Bρύγου, Ζ. της Γιγαντομαχίας του Παρισιού, Ζ. του Χυτηρίου, Ζ. της Βρισηίδας, Ζ. της Δοκιμασίας, Ζ. του Τριπτόλεμου.

 

Εικόνα: Kylix, Attic, attributed to Briseis Painter, © The Trustees of the British Museum.

  • Οι δύο τελευταίοι σημαντικοί υστεροαρχαϊκοί κυλικογράφοι (περ. 500-470/460 π.Χ.): Δούρης και Μάκρων.
  • Υστεροαρχαϊκοί Μανιεριστές αγγειογράφοι (περ. 480-460 π.Χ.): Ζ. του Χοίρου, Ζ. του Λένινγκραντ, Ζ. του Πανός.

 

Λέξεις κλειδιά: Δούρης, Μάκρων, Ζ. του Χοίρου, Ζ. του Λένινγκραντ, Ζ. του Πανός.

 

Εικόνα: Ο Ηρακλής πλέει στο κύπελο του Ήλιου, κύκλος του κυλικογράφου Δούρη, φωτογραφία από Nick Kinkaid, (CC BY-ND 2.0).

  • Υστεροαρχαϊκοί αγγειογράφοι μεγάλων αγγείων (περ. 480-470 π.Χ.): Ζ. του Μονάχου 2413, Ερμώναξ, Ζ. της Γέννησης της Αθηνάς, Ζ. της Providence, Z. του Νίκωνος, Ζ. του Οιoνοκλή.
  • Υστεροαρχαϊκοί κυλικογράφοι (περ. 470-460 π.Χ.): Ζ. του Ευαίωνος, Ζ. Κλινικής, Ζ. του Τήλεφου, Ζ. της Μπότας.

 

Λέξεις κλειδιά: Ζ. του Μονάχου 2413, Ερμώναξ, Ζ. της Γέννησης της Αθηνάς, Ζ. της Providence, Z. του Νίκωνος, Ζ. του Οιoνοκλή, Ζ. του Ευαίωνος, Ζ. Κλινικής, Ζ. του Τήλεφου, Ζ. της Μπότας.

 

Εικόνα: Attic Red-Figure Oinochoe, Shape 3 (Chous), Oionokles Painter (Greek (Attic), active about 470 B.C.), about 470 B.C., Terracotta, 23 x 18.6 cm (9 1/16 x 7 5/16 in.), The J. Paul Getty Museum, Villa Collection, Malibu, California.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A+

Αρ. Επισκέψεων :  0
Αρ. Προβολών :  0

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -