Εισαγωγή στην Κ.Δ. & Ιστορία Εποχής της Καινής Διαθήκης

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ ΥΛΗΣ Ι- ΔΙΑΘΗΚΗ ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ

Διαθήκη: σημασία και εφαρμογές

Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 0 βαθμοί) 

Η Παλαιά Διαθήκη εμπεριέχει μία διαθήκη

Ερώτηση 2 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Προϋποθέσεις σύλληψης του ευαγγελικού μηνύματος της Κ.Δ.

Οι φιλολογικές και ιστορικές γνώσεις αποτελούν την για την κατανόηση του μηνύματος. Δεν αρκούν, όμως, για να συλλάβουμε το ευαγγέλιο, το μήνυμα της Κ.Δ. Αυτό τονίζει και η Εκκλησία με το να τοποθετεί το Ευαγγέλιο στην , εκεί ακριβώς όπου βρίσκονται τα των μαρτύρων της και μετουσιώνεται το ψωμί και το κρασί (η ζυμωμένη με τον ανθρώπινο ιδρώτα ύλη) σε του Χριστού. Μόνον όποιος ζει μέσα στην της Εκκλησίας και διαπνέεται από το ίδιο Πνεύμα, με το οποίο ήταν πληρωμένοι οι απόστολοι, μπορεί να εννοήσει στο βάθος τους τα κείμενα των αποστόλων και να μετουσιώσει τα ρήματα του Κυρίου σε .

Ερώτηση 3 (Πολλαπλής Επιλογής (Πολλαπλές Απαντήσεις) — 0 βαθμοί) 

Ακυρώνει η Καινή την Παλαιά διαθήκη;

Ερώτηση 4 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Τι περιέχει η Καινή Διαθήκη ως βιβλίο

1. Μορφολογικά τα 27 βιβλία της Κ.Δ. παρουσιάζουν ποικιλία. Ο Κανόνας της Κ.Δ. εμπεριέχει α) 21 (δύο επτάδες, οι οποίες αποδίδονται στον απ. Παύλο και μία επτάδα ), σε αντίθεση προς την Π.Δ., όπου ούτε ένα βιβλίο από τα 49 δεν έχει αυτό το φιλολογικό γένος, β) τέσσερα , ένα ιστορικό βιβλίο, , τις οποίες έγραψε ο Λουκάς ως συνέχεια του Ευαγγελίου, και δ) την .

Ερώτηση 5 (Σωστό / Λάθος — 0 βαθμοί) 

Η πρώτη διαθήκη ως σημείο της έχει την περιτομή

Ερώτηση 6 (Σωστό / Λάθος — 0 βαθμοί) 

Σε αντίθεση προς τους θεούς του περιβάλλοντος ο Γιαχβέ

Ερώτηση 7 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Η κατεξοχήν Διαθήκη συνάφθηκε στο Σινά

Στο όρος αυτό μέσα σε φαινόμενα που προκάλεσαν , ο Κύριος παρέδωσε στο λαό την . Δεν πρόκειται απλώς για έναν αλλά για τις εντολές Του προκειμένου να διασφαλίσει και τη , την οποία ο ίδιος τους χάρισε, επισημαίνοντας τους όρους, τα λεπτά όρια ζωής και θανάτου. Είχε ήδη φανερώσει με τα φοβερά που επιτέλεσε κατά την έξοδο του λαού από τη φαραωνική Αίγυπτο. Απέδειξε έτσι ότι δεν είναι ένα , αλλά είναι ο , Αυτός που δρα δυναμικά στην Ιστορία και το Σύμπαν χάριν των κτισμάτων Του. Ας σημειωθεί ότι η εκλογή ενός λαού στην ΠΔ με την οποία συνδυάζεται η διαθήκη δεν σημαίνει την επιλογή ενός φαβορί-ενός ευνοούμενου, αλλά την αποστολή για να σωθεί .

Ερώτηση 8 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Η παλαιά διαθήκη επικυρώθηκε [...]

Η παράδοση της Τορά, η Παλαιά Διαθήκη, επικυρώθηκε με από τα θυσιασθέντα ζώα προκειμένου να επιτευχθεί και γεύμα που παρέθεσε ο Θεός όχι αλλά στο Μωυσή και Ααρών και τους 70 (72) πρεσβυτέρους πάνω στο όρος (Εξ. 23-24). Αυτή η Τορά τελικά ένεκα της του λαού, γεγονός που με τη αιχμαλωσία και την που ακολούθησε και μετά των αιχμαλώτων που κυριεύθηκαν κατόπιν από τους και . Γι' αυτό και προφητεύει ο στην {Αποκάλυψή] του ότι κάτι ανάλογο με το θα συμβεί στα Έσχατα με όλη την Οικουμένη.

Ερώτηση 9 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Η καινή Διαθήκη είναι το βιβλίο [...]

Έτσι η καινή Διαθήκη ταυτίζεται καταρχήν από τον Ιησού με το ομώνυμο Βιβλίο. Ο ίδιος άλλωστε συνέγραψε ), αλλά με την εμπειρία της όπου άπαντες ανεξάρτητα φύλου, , πίνουν από το ποτήρι το της θυσίας του βιώνοντας την κάθαρση από το ζυγό . Ο Χριστιανισμός δεν υπήρξε θρησκεία (πρβλ. Τορά , Κοράνιο), αλλά ζωντανή με το μοναδικό θεανδρικό και ταυτόχρονα Πρόσωπο , η οποία αγκαλιάζει . Έτσι η Εκκλησία έζησε και χωρίς την Κ.Δ. Δεν έζησε όμως χωρίς τη μετάληψη του Σώματος και του Αίματος του Χριστού. Αυτή δεν λειτουργεί αλλά προϋποθέτει την αγάπη - του πλησίον. έτσι πλέον πλησίον δεν χαρακτηρίζεται ο ομοεθνής-ομόπιστος αλλά ο άλλος, ήτοι . Η Ευχαριστία χαρίτωνε στο να καταθέσει ο πιστός σε κάθε forum την της προσφέροντας και για να σωθεί .

Ερώτηση 10 (Συμπλήρωση Κενών (Αυστηρή Ταυτοποίηση) — 0 βαθμοί) 

Η Κ.Δ. επί τη βάσει της αρχαιότητας των βιβλίων της

Τα βιβλία στον Κανόνα δεν είναι τοποθετημένα κατά σειρά αρχαιότητας. Εάν αυτό συνέβαινε, στην αρχή της Κ.Δ. θα δέσποζαν τα έργα που συνέγραψε ο απόστολος, του Χριστιανισμού, που μεταστράφηκε στην ηλικία περίπου των ετών. Το αρχαιότερο βιβλίο της Κ.Δ. είναι μάλλον η , η οποία γράφτηκε επίσης στην Ελλάδα, το μ.Χ. Σύμφωνα με τους περισσότερους Ερμηνευτές η σειρά των καινοδιαθηκικών έργων κατά αρχαιότητα, είναι η εξής: α. (50-60 μ.Χ.). β. Κατά (70 μ.Χ.). γ. Κατά (80 μ.Χ.) δ. Έργα του Έλληνα "ιατρού" - (80-90 μ.Χ.) ε. Ιωάννεια γραμματεία (90-100 μ.Χ.)